Blandade Ixus-bilder

Några bilder från första helgen med Canon Ixus 100 i fickan. Lite blandat utan vidare sammanhang med några kommentarer. Resultatet direkt ur kameran är fortfarande inte storslaget men det funkar absolut efter lite piffande i Lightroom och 500px storlek i bloggen. Fortfarande strongt för något så litet...


Ja ja, det är en lågoddsare att hitta mig på Åbacka på lördag förmiddag nuförtiden :) Bilden beskuren och mättnad höjd något (både min och bildens).

Cred till min anonyma polare för det här makrotestet :) Ej justerad.

Och även den här pippigojan i färd med att äta vispgrädde... nej, det är inte potatismos. Inte bra Canon... Beskuren.

Beskuren. Och blåmesen kan man undra vad den blivit utsatt för. Flugit in i ett badmingtonparti och sen blivit slickad av en hund? Fler förslag? :)

Bra exponerat och molnen ser rimligt vettiga ut. Ej justerad annat än regskylten.

Lite recovery och aningen beskuren.

Det snöade en stund nere vid klubben. Ej justerad.

Beskuren.

Nya scannrarna på ICA MAXI, snygga men de har flyttat "avtryckaren" från det naturliga stället i pistolgreppet till den lilla gula knappen ovanpå. Sucks. Vitbalanskorrigerad.

Sovjet - anyone? Nåallt för att jag sett det urplockat i brödhyllorna på helger förut men det här var ju löjligt...
Beskuren.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0