CPL pass 10 & 11

Långfredagen bjöd på lite mer harvande i varvet, sista passet med SE-LBD. Nästa skulle bli 2-motor och vi skulle flyga på annandagen var det tänkt, 2 dagar påskledigt/flygfritt. Dessvärre stjälpte vädret både annandagen och gårdagens planer på flygning och nu börjar det bli ont om tid. Uppflygningskontrollanten lämnar landet för en vecka med start måndag.

Idag blev så första passet 2-motor av och vi kommer köra en sväng i eftermiddag också. Förhoppningsvis tillåter vädret imorgon att vi kör en längre navigeringsrunda (~1,5-2h) med inflygning och studsar eller avbrutna landningar på Linköping, Motala, Finspång, Katrineholm och Nyköping. Sedan återstår ett pass eller två med engine failure och mer harvande i varvet och sen borde det vara klart för uppflygning.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: David

Hej Bengt! Då ska jag vara extra observant imorgon då!! När beräknas du studsa på LPI?? Krocka ej med jasarna bara..... Mvh David

2010-04-07 @ 18:13:03
Postat av: Bengt

Start blir runt 13:30 gissningsvis, antagligen med ESSL som första stopp, men jag vet inte. Eftermiddage iaf och SE-EKW. Om vädret tillåter. Insh Allah.

2010-04-07 @ 23:43:55
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0