PC IRMESP OK :)

Ok, tävling för den som kan uttolka rubriken korrekt :) En riktigt häftig virtuell brödrost står på spel här :D

Igår blev jag iaf färdig med att förnya mina behörigheter så nu är jag färdig CPL-innehavare med kurranta behörigheter för klassen ME och Instrument i enpilotsammanhang. Nu återstår "bara" att fundera över och beställa en MCC-kurs någonstans i världen. Helst före semesterperioden går igång så jag kan få ledigt när jag vill.

923.6 flygtimmar, 148.5h instrument, 175.3h utbildning 21.9h i simulator, 49.0h mörker och 1983 landningar.


Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Åsa T

Jag kan inte vinna brödrosten, men det enda jag vill veta är egentligen: Kan den rosta (virtuellt) bröd?

2010-04-27 @ 22:14:08
Postat av: Anonym

*P*ilot *C*heck IR (instrument nånting, alltså inte flyga o titta ut i fönstren)

men MESP går jag bet på. OK fattar ju alla.

2010-04-28 @ 14:49:49
Postat av: Ernest Laverdure

Hmmmm....

Pilot Commander Irme Spok, det låter som ett namn taget ur Star Trek. Kanske ditt nya smeknamn ;)

2010-04-28 @ 15:12:08
URL: http://laverdure.blogg.se/
Postat av: Anonym

Proficiency Check, Instrument Rating Multi-engine Single Pilot OK?

2010-04-28 @ 17:27:08
Postat av: Bengt

Åsa: Om!!



Ernest: :) Mitt nya öknamn är sedan styrelsemötet igår Lusen. Jag säger ofta att det är "jag och mina löss" som får göra jobbet om det är nåt man får göra själv. När "flygplanutskottet" nämndes igår så sa jag återigen att "ja, det består väl mest av mig och mina löss det", sen var det myntat hehe.



Okänd: rätt men priset tillfaller arrangören då vinnaren inte gett sig till känna.

2010-04-29 @ 08:48:29
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Pia

Jag var okänd nr 1

2010-04-29 @ 09:18:14
URL: http://vovpsdekor.bloggworld.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0