ATPL - I Has It!!!


Vad ståre där nere? :)

\o/

Yes! Äntligen är det klart! 2/6-2008 till 22/2-2010, 314 studiedagar, 314(!) dagar studieuppehåll under 2009, 13 ämnen, 8 000 sidor teori. Done, over, finished! Firade med en semla hos P och sen med tigerräkor i rödcurry på Sol & Ris med bästa kompisen T.

GNAV-provet idag var ett äventyr i sig eftersom provvakten på LFK ringde mig igår och sa att hen var sjuk, snacka om att jag blev grovt störd när man är så inriktad på att skriva en viss dag. Jag fick snabbt koll på att man kunde skriva även på Norrköpings Automobil- och Flygklubb (tack J!) men inte förrän på eftermiddagen. Inte optimalt men jag ville verkligen bli av med det här idag så det fick bli så. Provlokalen var kall som fan (typ 17°) och jag tänkte "hur ska det här gå nu då" men provet var bara lätta frågor och jag var klar på c:a 1h av tillåtna 2:10!

Sweet! Skolningen börjar i mitten av mars. Vafan ska jag göra nu? :) Normalt liv utan press och dåligt samvete? Hur var det man levde ett sånt? :)

Jag ska iaf börja med 1) stoppa undan alla pennor, passare, navskivor, tipex-möss, sudd, transportörer och annat krafs, fyfan vad skönt att slippa se dom och 2) krascha och sova utan dåligt samvete! :)

Update: a whopping 97% klarade jag det med dessutom :) Typ 1-2 fel.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Jerker

Grattis då...

2010-02-22 @ 22:17:24
Postat av: Åsa

Grattis, Bengt! "Skolningen", är det den praktiska delen av utbildningen? Hur omfattande är den?

2010-02-22 @ 23:04:11
Postat av: Bengt

Tack, tack.. :)



Åsa: det är rätt. Det som återstår är c:a 15h flygning plus att jag måste återta min flermotorbehörighet så säg 18h kanske med uppflygning. Sedan är jag klar ut myndighetens perspektiv. För att kunna söka jobb sedan så finns det en kurs till jag måste ta för utan den hamnar ansökan i papperskorgen hos alla bolag. Den är på två veckor och har ingen pass/fail, den ska bara göras. Jag får sedan flyga allt motordrivet med vingar på och ta betalt för det dessutom. :)

2010-02-23 @ 06:32:45
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Henrik

Jag är avis, jag vill också kunna ta betalt för att flyga!



Stort, stort grattis! :)

2010-02-23 @ 07:14:42
Postat av: David

GRATTIS Bengt! Såg du att Corren skrev om Tornby Park i dagens papperstidning? Ganska slätstruket i mitt tycke.... Gör du all skolning på Kungsängen? Mvh David

2010-02-23 @ 08:14:49
Postat av: Niklas

Grattis! Ser fram emot när jag är klar också.

Grattis återigen!

2010-02-23 @ 08:25:37
Postat av: Bengt

Henrik: bara att kämpa på men du är väl snart klar, om det är rätt Henrik jag tror ;)



David: Tack, nej, jag har de senaste två månadernas corren i hög på en köksstol då jag inte givit mig själv tid/lov att läsa dom och dagens ligger kvar i lådan men jag ska kolla när jag kommer hem. Finns kanske på nätet? Ja, allt blir på Kungsair.



Niklas: tack, tack :) Lycka till!

2010-02-23 @ 08:30:09
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Sven

Gratulerar till väl genomfört arbete!

2010-02-23 @ 15:40:05
URL: http://svenw.wordpress.com
Postat av: Bengt

Tack :)

2010-02-23 @ 15:43:18
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Bengt

David: håller med... sen så dog jag nästan när jag såg vem de intervjuat... Vi kalla honom för "sugproppen". Han suger ta i en och fattar inte när samtalet är över och bara maler på om sig och sitt och släpper tonvis med skitdåliga ordvitsar. Menmen... det påverkade iaf inte innehållet i artikeln även om det var lite blekt som sagt.

2010-02-24 @ 08:31:40
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Ernest Laverdure

Ett officiellt GRATTIS från mig.

Lämplig sysselsättning de närmsta veckorna kan vara att köpa ett par lådor Pernod och gå omkring i ett lyckorus ett tag.

De säger att pengar inte kan köpa lycka men luftisprov och Pernod är inte gratis ;)

2010-02-24 @ 19:44:57
URL: http://laverdure.blogg.se/
Postat av: PC

Ett riktigt stort grattis!

Mailet som jag utlovade blir lite sent pga stor arbetsmängd men det kommer!!

2010-02-25 @ 17:25:23
URL: http://pcreithe.wordpress.com
Postat av: Bengt

Ernest: nejdu... den dagen luftis skickar mitt CPL så kommer jag gå i konkurs (runt 15kkr har jag hört). Bäst att köpa Pernoden först...



PC: tack :) Väntar med spänning...



Alla: jag håller på med blogg.se:s support för att försöka lösa problemet att layouten är b0rk i IE. Nåallt för ni BORDE använda en annan browser men ändå...

2010-02-25 @ 20:29:34
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Pia

Ring när du lagt Pernod på is. Inte ska du behöva dricka upp allt själv ;)

2010-02-26 @ 19:45:23
Postat av: Bengt

Jag som inte ens vet vad Pernod är egentligen... men det vet väl systemet :)

2010-02-26 @ 20:17:11
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skumpa baby, skumpa! Riktig jävla skumpa :) Bästa skiten i stan'

2010-02-26 @ 20:49:21
Postat av: M

JÄTTEGRATTIS!!!



Jag har trott på dig hela tiden! Gott jobbat!



/M

2010-03-09 @ 15:41:32

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0