ATPL Revisited

Den som undrade vad som hände med mitt ATPL-pluggande får här svaret. Jag la ner det för att jag inte orkade mer efter sista provomgången. Men tanken var bara att återhämta mig lite och sen fortsätta på kvällar och helger. Visade sig att kvällar och helger... då orkar man inte och det blir inte så sammanhängande att det blir nån mening med det.

Tack vare att jag fyller jämnt i år så får jag fler semesterdagar av staten, nämligen 35st så jag tar ut 25 av dom nu i början av 2010 och lägger till 10 dagar helt tjänstledigt för att stöka av de sista tre ämnena. Min vision var att de sista 10 dagarna kommer att användas utomlands... 3*7 dagar för pluggande. 1-2 veckor för skrivningar och marginal och sen till .th.


Back to the old sofa... Ämnet som tog knäcken på mig före sista provomgången i januari är först ut - Performance. Idag är dag 4 av 7 som jag tänkt ägna ämnet och jag har just blivit färdig med att läsa igenom hela teorin (CBT) igen och ska nu börja räkna. Det är INTE kul. Man kan säga att inspirationen och motivationen inte är på topp och PER gjorde mig lite rädd sist tror jag iom att jag gav upp på den. Det ska nog gå bra men attans vad det tar emot...


Nyss överflyttad till köket för en bättre sittställning när det blir massa bläddrande och mätande i CAP:arna (manualer). Kämpar med mig själv men märker att jag famlar och jag gör längre och längre uppehåll/distraktioner :( Nu, dags att fräscha upp sig lite och hitta lunch, sedan måste jag ta tjuren vid hornen... kanske är de inte så farliga? Gudagåvan just nu vore väl nån som sa "jag hjälper dig gärna". Men sån tur har inte jag.

Så, om jag är kort, osocial eller inte svarar så vet ni varför. Jag sliter i saltgruvan och det är jävligt synd om mig...

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: King_Ozcan_XXL

Pär är ju bara att minnas lite gradients eller som man skriver i capen och resten är ju i princip poff. Däremot vi stackare som har kvar GNAV och AGK att skriva har det rövens

2010-01-03 @ 15:47:03
Postat av: Bengt

Vad du än gör Özcan, satsa inte på psykolog ;)



Jag går dessutom på en skola som inte tillåter egna CAP:ar, de tillhandahålls. Fusklapp? :) GNAV har jag också kvar så tack för de uppmuntrande orden...

2010-01-03 @ 16:34:28
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag hjälper dig gärna. Om det är till någon nytta.

2010-01-03 @ 18:53:44
Postat av: Pia

Bubben... Jag tycker absolut du ska ta emot Åsas erbjudande om hjälp. Var inte så försynt! Be folk direkt om hjälp.( inte bara några försynta ord i bloggen)



massor av kramar och pep. Jag VET att du kan =)

2010-01-03 @ 19:54:10
Postat av: Bengt

Åsa: tack, jag hör av mig iaf om det blir matematiska eller fysiska utmaningar som är svåra att komma över. Om du vill kan du ha roligt med http://www.caa.co.uk/docs/33/CAP698.pdf så är du förberedd ;)



Pia: svårt det där, ogillar att hänga mig på... :( Känns lite bättre just nu efter jag gjort en del frågor som gått rätt ok men det vänder nog när jag gör mer, i synnerhet skolans frågor som brukar vara knäppare "by order of magnitude"...

2010-01-03 @ 22:08:05
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: M

GO FOR IT BENGT!!!!



/M

2010-01-04 @ 13:32:16

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0