CPL Pass 3

Bilden är inte från dagens flygning (dessutom är det gäss) men jag kom att tänka på den iom att vi mötte en hel del tranor på vägen runt. Otrevliga att få i propellern men häftigt när man ser dom air-to-air, i deras naturliga element. Jag har flugit lågflyg tidigare men det var ett tag sedan och det var en intressant och nyttig flygning på många sätt. Fullt arbete mest hela tiden, noggrant med kurs och höjdhållning, tidtagning, uppföljning, spanande efter elaka mobilmaster m m... Lagom svettig vid landning, tur att det inte var en solig dag under canopyn :)
Inläggen duggar tätt ser jag!
Vad kul att se att allt flyter på som det skall.
Förlåt om jag frågar men jag har för mig att det ingick flygning på 200 ft ground, eller rent av 150 ft, i CPL utbildningen tidigare. Kanske kommer jag ihåg fel?
Knäck till trimplåten på sidroret på Slingsby'n. Det blir ju bara jobbigt att sitta och hålla emot hela tiden.
Trist med farbror blå men det är inte lätt att hålla styr på ystra FRANSKA hästkrafter )´
@Ernest: Det finns faktiskt inget krav alls på lågflygning kvar för CPL, man har lagt över det som bolagsansvar för de som opererar så istället. Att det blev det idag ändå var mer som en allmän övning pga vädret.
Antar att det var du som flög över Björs 09.07 idag då?? Mvh David
Stämmer bra det, Björs var en av brytpunkterna :)
Hej igen Bengt! Blev en aningen paff när jag såg den här videon på nätet http://www.youtube.com/watch?v=m1nhXJowtng Jag bor alltså på gården som syns i bakgrunden!! Fast man blir ju nästan sjösjuk när man tittar... Mvh David
Coolt, kul när man hittar nåt sånt. Vet du vilka de är som flyger med den/vad det är för nåt?
Jo,det är en familj här i Björs som heter Bauman som flyger farkosterna. Jag tror pappan jobbar på Saab faktiskt!! Tyvärr,ingen aning vad dom har för flygplan... Mvh David