VMworld Party

Som jag nämnde i det förra inlägget så var det också en middag med underhållning i VMworlds regi. Dock inte på Bella Center utan på ett ställe mera centralt i stan som kallas Forum. Skulle möta några andra "kändisar" från trakten utanför och hänga ihop med lite. Åkte taxi dit bara för att vid framkomsten inse att jag glömt min "cowbell", vår badge, och utan den blev man inte insläppt... *bummer*. Bara att vända om och hämta den.

Väl inne kände jag mig först lite besviken på att det var buffé och gående bord. Visst finns det ställen som kan servera 6 000 sittande gäster men kanske inte i Köpenhamn så mina förväntningar var nog lite fel. Men kvällen tog sig rätt fort då det fanns en del intressanta "features" och mycket bra underhållning.

Ett av ett gäng med buffébord.


Det enorma golvet kantades av lite olika saker, bl a en kortvägg (nåja, kort och kort) med 70- 80-, och 90-talstema, mest från en nerdperspektiv då. Mängder med gamla arkad-/flipperspel, simulatorer och prylar som minde om dessa epoker.


Enorm lavampa :) Läckert!

I mitten fanns en estrad eller scen vad man nu vill kalla den för och olika slag av underhållning bjöds det på med jämna mellanrum, som tjejer som körde lite akrobatik som denna.


Även mitt i folkmassan rörde sig lite roliga inslag som den här nerden som cyklade runt på en klassisk hoj med chopperstyre :)

Förbrytargalleriet :) Kul med dom som inser att fotografen själv sällan hamnar på bild. Notera våra fina cowbells :)

Musik spelades hela tiden men under en styv timme så var det live, ett "funktionsband" som kallar sig Madhen och tydligen är mycket efterfrågade i event-/företagskretsar och de var faktiskt riktigt bra! Mest 80-talshits men även lite nyare partyspår allt snyggt sammanmixat och en scenshow som inte stod still en sekund.


Temahörnan.

80's mixtape som det står på den - minnen...

Schysst barbord va?

Mat och dryck som aldrig tog slut inkluderat såklart. Öl, vin, läsk och söta fina efterrätter...

...och tilltugg till kaffet.





En annan av underhållarna som minglade runt, en tjej på styltor som gick runt och slog folk i huvudet med en lång fjäder :)


En av två tjejer på rollerblades med stora knippen av ballonger som cirklade runt, najs!

Uppvisning i breakdance, hur 80-tal är inte det?! :D De var färdiga vid 23-tiden och tillställningen skulle vara slut vid 24 så jag tänkte att det inte skulle bli nån mer show. Trött och en lång dag efter så beslöt jag mig för att dra till hotellet. Big mistake... missade visst huvudnumret som var Bjorn Again! *dubbebummer*! Men jag hade en trevlig kväll i alla fall men ändå... :/

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0