Geocaching Stories pt.5 - Toolz

M och jag har haft geocachinghelg tillsammans här i Linköping, blev mest för henne att logga massor som jag redan hittat men även en del nytt för mig.

Vissa cacher är lite mer utmaning än andra... i en del lägen går det åt verktyg för att komma åt/fram till cachen och ibland går det åt riktigt tungt artilleri... som på "MMR-05: Bunkern" (GC2RHKZ). Cachen sitter c:a 6-7m upp på ett blottlagt armeringsjärn, helt omöjlig att nå utan något specialverktyg.

M och jag hade också en gammal vagel i ögat, "Trädet#2 - Den lilla ön" (GC1Z9GW) sen förra säsongen, ingen av oss hade nödvändiga ap-gener för att komma upp i trädet utan nåt att kliva på...

Behovet av en stege blev uppenbart, men en portabel lättviktig en såklart. Första stoppet, Rusta, hade en 2m teleskopstege i aluminium för blott 199:- (hade kostat 699:- skynda fynda!). Den och ett långt stålrör som vi hittade plus lite tejp hjälpte till att återbörda cachen till sitt rätta läge :) Stegen var riktigt bra faktiskt, lätt, liten, stabil, billig!

Men vi kunde ju inte lämna det bara så heller... hornen växte ut i pannan på oss båda och vi lämnade kartongen till stegen kvar där som lång näsa åt nästa geocachare :D
M
ritade dessutom till en smiley med tungan ute på den, oh the loooooolz! :D *muahahahahahahahahuuahhauahhhahhaaaaaaa*

Vi susade såklart vidare direkt till Trädet#2 - Den lilla ön och mha stegen var det ju en bit kaka att logga den :)

M apar sig :)

Supersmidigt :) Bästa köpet det här halvåret tror jag. Andra verktyg som är bra att ha när man geocachar är kniv, någon form av krok, mektång ("gripklo"), spegel på skaft, tejp och så en massa "reservdelar" som loggremsor, filmburkar, magneter m m.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Åsa

Placerar du inte ut egna cachingar?

2011-06-08 @ 10:57:11
Postat av: Bengt

Jodå. Jag har två egna, en som jag satt upp helt själv och en som jag "adopterat" :)



http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=ef0cab60-b274-444d-b10a-8e83b68e0a05



http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=66cdc5f0-65e3-4eb8-b6af-676f8bcf1048

2011-06-08 @ 10:59:27
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0