Geocaching Stories pt.4 - Kul Lockbete

De senaste veckorna har det kommit lite nya cacher i Linköping och några har jag lyckats vara den första på, First To Find (alt. First Time Find), FTF, vilket såklart är lite extra kul. Säsongen har ju startat nu när all snö försvunnit och många bli inspirerade att sätta upp nya cacher och en del gamla som inte klarat vintern går hädan.

MMR-07: Ackuratess (GC2HCAB) kunde jag dock inte ta när den publicerades i.o.m att jag var bortrest men igår så hastade jag förbi den... Lite kul var den allt. Dels så finns den vid en geodetisk planpunkt av klass A, d.v.s en av 3705 liknande punkter i Sverige som utgör grunden för Rikets Nät (RT90). Att jag letade efter en pinne eller skylt av något slag var ju givet men...


Vad är det på toppen av pinnen?! :D Ett filmburkslock! Säkert 60% av alla svenska cacher består av en filmburk så den var ju inte så svår att hitta! Kul att den passade så väl där i röret, eller?


Pilutta dig! :) Detta var första gången jag såg en "cache" som hade ett lockbete på det här viset, höll på att garva mig harmynt :D Den riktiga cachen, filmburk även den, var inte så svår att hitta den heller bara några meter därifrån. Kul, kul!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Bengt

test

2011-05-08 @ 22:17:24
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0