3 Promille - Allt Man Behöver För En Skandalrubrik

Mitt favvo-hatobjekt Aftonbladet är återigen igång och skapar strutsar av hönsfjädrar. Om man får tro den här artikeln så är svenska kärnkraftverk och Ringhals i synnerhet ett eldorado för kriminella. På två år har nämligen hela 40 av 13 500 (trettontusenfemhundra alltå) arbetssökande dit nekats pga problematisk bakgrund. Wow. 3 promille. Alltså tre tusendelar av alla. Tänka sig...

Personligen tror jag det är färre än till de flesta andra arbeten/arbetsplatser, men i händerna på en sk journalist kan vadsomhelst hända.

F ö så finns en underbar ordlista med översättningar från kvällspress till svenska på Boyahed. Ta dig tiden att läsa igenom, jag lovar ett gott skratt :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Ne nu ska jag ge mig ut i DÖDSregnet ;)

2007-04-19 @ 11:11:34
URL: http://pia.psdekor.nu

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0