Speed Daemon

Jag var iväg hos en bekant som jag hjälper med hans dator ibland (big mistake!). När jag kom dit noterade jag att en av grannarna skaffat en Ferrari 348 som stod och glänste på garageuppfarten. "Kul för honom" tänkte jag och glömde av det hela. SÅ imponerad av bilar är jag inte till skillnad från många andra killar.

Ferrari

När jag väl installerat en 1GB USB-pinne och fått ett vedervärdigt gammalt ekonomisystem vid namn Micromor att inse att den dög som ersättare för en 1.44" floppy så stegade jag raskt därifrån igen bara för att stöta på en gammal bekant utanför dörren. Denna gamla bekant var sedan länge skyldig mig en åktur i sin Ferrari... javisst, högst densamma Ferrari som jag redan sett på uppfarten... :)

Den hade dessvärre en trasig generator och skulle in på 1000-milaservice, båda dessa åtgärder skulle gå loss på 40 000:- tillsammans. Det är minsann inte bara att hitta stålar att köpa bilfan... Hursomhelst, det gick att få sig en kort provtur ändå tack vare att batteriet hade stått med laddare.

Jag säger bara *fyfan*. Belsebub själv har nåt finger med i spelet när såna här bilar konstrueras. Fart på 70-väg: tre siffror på mätaren och den första siffran är inte 1. Man tänker VÄLDIGT mycket mer på rådjur, cyklister och småbarn när man sitter bredvid i den farten. Men det ger en adrenalinkick som inte går av för hackor. Tack för turen M, du vet vem du är även om jag inte tror att du läser min blogg.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Va du ljuger Sambo... Du vet mycket väl att det är min bil och båt som är på bilden :P

2007-04-26 @ 11:18:42
URL: http://pia.psdekor.nu

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0