Veckans Garv

v.49, d.v.s. förra veckan, var det en rubrik på Aftonbladet:

"Ugglas svåra uppväxt - fick inte äta tårta"

Oj. Skadad för livet kan man bli för mindre va? :) Jag läste inte artikeln, kanske var det verkligen synd om honom men rubriken var bara för underbart korkad. Med flit så eller en redaktör med IQ kackerlacka? Det får vi aldrig veta. Jag höll i alla fall på att trilla ur stolen av garv på kursen när jag fick syn på den.

Fick mig också att tänka på en "klassisk" tänkvärd text:

En Faders Undran

Vi, som föddes utan barnmorskehjälp, utan föräldrapenning och barnbidrag, men som fick lära oss vara hövliga och veta hut.

Vi, som med lappade byxbakar och i skrabbiga skolhus skrev på egna griffeltavlor och läste ärvda skolböcker utan fria frukostar, skolskjuts, tandvård, rökruta, sexualundervisning och absolut utan mindervärdeskomplex.

Vi, som aldrig hade en aning om kuratorer, beteenderubbning, missanpassning, konsulter, kontrollanter och andra socialakrobater.

Hur tusan kunde vi klara oss?

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Riktigt så gammal är du väl inte :P

2007-12-16 @ 10:34:44
Postat av: Torbjörn

Svaret är:

"Det gjorde ni inte"

2007-12-16 @ 23:32:11
URL: http://www.freekick.org

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0