En Dag Kvar... (i en normal värld)

... till semestern börjar! YES!!!

Fast, nu är det ju inte normalt det här jobbet jag har just nu. Först så blir det jobb på lördag också på ett så kallat driftstopp där jag ska byta en kritisk switch som kan få en binge rätt feta system att tacka för sig om något går fel.

Sen, nästa vecka blir det garanterat jobb på torsdagen och förmodligen även på tisdagen och kanske något mer... "Men, du hade ju semester" säger någon. Jotack. Jag har formellt sett semester men det har inte alla andra och så mycket som händer nu så känner jag inte att jag har ro att bara missa ett par riktigt avgörande möten. Missar jag dom så missar jag allt som sägs och bestäms där och i höst kommer ingen längre ihåg vad som sades. Eller att det ens varit något möte :)

Sen är det ju det här med jobb överhuvudtaget då. Jag har valt att inte skriva något om det tidigare, men jag är varslad om uppsägning från EDB p.g.a. att min huvudsakliga kund har valt att inte förnya avtalet utan istället insourca sin IT-drift. Man har också gått ut i en extern rekrytering av ny personal där jag och mina kollegor fått söka våra egna jobb i konkurrens med andra. Jag var på intervju i förrgår och i nästa vecka så får jag reda på om kunden erbjuder mig anställning eller inte. Jävligt strange situation.

Kundens ambition är också att vi ska bli en man mindre än vi är idag, hur det ska kunna gå till förstår ingen av oss med den arbetsbelastning som vi har men jaja... Besked ska lämnas innan midsommar, dvs nästa vecka och det är ju ännu en anledning att hålla sig där då. Känns rätt viktigt att vara på plats för att höra reaktioner och snack bland kollegerna och för att hämta information som hjälper även mig att besluta hur jag ställa mig till det som erbjuds, vad det nu blir.

Jag är inte jätteorolig över det hela men kunden har valt att vara så formell att ingenting har gått att tolka vad gäller vår framtid vilket ger en osäkerhet, befogad eller inte. Det kommer hursomhelst att vara skönt när det är klart så man vet vad man har att rätta sig efter. Söka annat jobb, hänga kvar på nuvarande arbetsgivare om det är möjligt (god chans men vill egentligen inte) eller kanske byta karriär helt och hållet? :)
Kanske är det nu som jag borde plugga det sista till trafikflygare och börja slava med det istället. Frågan är bara hur sjutton jag ska orka det parallellt med allt jobb som är planerat för hösten. Vi får hoppas att jag slipper använda semestern till att grubbla över framtiden utan att det reder sig på bästa sätt.



Jag är givetvis öppen för förslag på annat jobb/arbetsgivare, gärna som konsult och det med bas i Östergötland då jag i princip inte är flyttbar. Jag har över 10 års branscherfarenhet som tekniker/sysadmin med goda vitsord och internationell erfarenhet. Talar och skriver engelska och svenska flytande och
har inga problem att hålla utbildningar och tala inför grupp. Microsoft, Cisco, Websense, Checkpoint, VMware, bladserver, i386-servrar från HP & Dell, AD, klientadministration, IT-arkitektur, Citrix, säkerhet/pentesting och mycket är sådant jag kan.

Generell ansökan med meriter och konsultuppdrag finns här.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0