Musikretrospekt

BBC News

De flesta människor har en mängd med låtar som betyder nåt speciellt, som påminner om en tid i livet, en händelse eller en person. Alltså inte bara att man tycker mycket om just ett visst stycke utan att det kopplar tillbaka till någon punkt i livet.

Ibland, som ikväll, sitter jag och bläddrar i min musik i jakt på något som känns rätt att lyssna på just nu. Det händer då att jag helt oavsiktligt stöter på något som kastar mig tillbaka till just ett sånt här minne. Ikväll råkade det bli något så enkelt men för mig oerhört kraftfullt som en jingel för BBC News 24 kallad "the countdown" av David Lowe. Länk1. Länk2.

Anledningen är dels att jingeln är väldigt bra men också att den pekar tillbaks på en mycket intressant men också känslomässigt stressig period i livet. 2001 jobbade jag utomlands i 6 månader och bodde på hotell Intercontinental i Stuttgart mest hela tiden. Den enda engelskspråkiga kanal som erbjöds var BBC News så gissa om jag legat slutkörd efter 14-timmars arbetsdagar och tittat på denna kanal tills jag kunde alla nyheter utantill och hatade pausfilmerna och reklamen in absurdum.

Samtidigt var till kärleksstrul och flytt på gång hemma kombinerat med slitande veckopendling till Tyskland, Holland och Frankrike. Allt kommer fram som om det vore igår, allt för en liten snutt musiks skull som jag trots allt fortfarande älskar.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Emil

Det är lite för mycket censur här tycker jag ...
Jag vill ju bara grilla!

2007-05-22 @ 21:07:57
Postat av: SonicBoomBoy

Tänk dig då för hur du uttrycker dig och vilka länkar du infogar innan du postar. Det mottogs iaf inte som speciellt lustigt här, snarare hotfullt. Tänk på det eller så får jag slå på modereringen på kommentarer vilket vore synd.

2007-05-22 @ 21:40:38
URL: http://www.ratatosk.nu

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0