Ni Ska Få Se, Dom Fixar Det Nog Med Jobb, Jobb & Jobb...

Det är lite JOBBigt just nu och därför står det lite still i bloggen tyvärr.

Satte mig och tänkte skriva ett inlägg häromdagen men raderade det. Skulle ha handlat om det oglamourösa livet som resande i jobbet innebär. Tog bort det när jag inte fick ihop nåt vettigt, antagligen för att jag var för trött. Hursomhelst, om du tycker det verkar glammigt att ha ett jobb där man får resa mycket, tänk om... :) Hotell, flygplatser, taxi och järnvägsstationer blir mindre sexiga för varje gång. Jag lovar. Fast det kan vara kul som omväxling då och då.

Jag visste rätt tidigt i år att hösten skulle bli svettig rent arbetsmässigt så det är inget att klaga över egentligen men ändå. Förra veckan gjorde jag 72h, denna kommer att bli mindre tidsmässigt men stressnivån är hög ändå. Förra veckan var jag i Malmö tisdag-lördag och på söndag åker jag till Malmö igen, hem måndag e.m och sen vidare till Stockholm tisdag-lördag. Vad gör jag då? Kunden jag jobbar för håller på att byta ut hela sitt datanät inklusive all utrustning som routrar och switchar på alla kontoren. Det är ~55 ställen i Sverige som jag och två kollegor besökt och uppgraderat sedan maj och det är färdigt efter nästa vecka.

Lite saker som händer som jag gärna skulle ägnat egna inlägg åt om jag haft tid och ork.

Stureplansvåldtäktsrättegången: var vi inte förbi det här med att tjejer ska behöva sitta och berätta om sitt sexliv för att sedan bli misskrediterade? Räcker det inte med att ha blivit våldtagen en gång?? Skärpning!

Porrsurfande på Migrationsverket: Jaha? Kolla på vilket företag eller myndighet som helst och baxna. Problemet är mycket större än så. Heja verket som i alla fall ser till att personalen får sig en uppsträckning och ett klart budskap om vad som är lämpligt och inte på betald arbetstid!

Elitserien är visst igång igen, åtminstone om man tolkar trafikkaoset vid Cloetta Center. Därvidlag slutar mitt intresse. La av med att kolla på hockey när han Stenmark la av, han var den enda som kunde lira...

Winamp torterar grannarna med en blandning av Kent - Ingenting, Mika - Love Today, Kanye West - Stronger, Vincent - Miss Blue och Rihanna - Shut Up & Drive. Tyvärr flyttas det visst in i fyran bredvid igen så jag kanske får tagga ner lite på spelandet, men grannen ovanför är bortrest ett tag till :) *poppa*

Haft ögonen på plåtar till Cirque du Soleil's shower i Sverige ända sedan före de släpptes men har inte fått ändan ur vagnen att skaffa några. Förrän nu. Så, på lördag ska jag se "Delirium" i Globen, ser fram emot det! Blir en blogg efteråt - lovar! :) Förväntningarna är skyhöga men inte så specifika. Överraska mig!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: M

Var på Cirque igårkväll! Kanonshow. Riktigt roligt att se lite nya saker! Du blir nog inte besviken.
/M

2007-09-28 @ 09:31:45

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0