Rostig Säkerhet

Noterar att värdetransportföretagen klagar över att de blir rånade ibland och därför kräver poliseskort för att fortsätta köra stålar på vissa sträckor. Jag kan inte säga att jag är så värst insatt i ämnet men några saker dyker genast upp i skallen.

Detta kan väl inte vara enbart ett svenskt problem? Sverige har ju än så länge mycket mindre våldsamma kriminella än vad som finns i många andra länder, även om man kan se att det gått vildare till även här på senare år. Hur gör man då utomlands? Jag tror inte att polisen kör efter varenda värdebil utomlands och som någon politiker sa att det är ju inte polisens/statens sak att se till att ett privat säkerhetsföretag kan lösa sin uppgift. Lös er uppgift istället för att gnälla i media! Går det överallt annars så går det säkert att lösa även här.

Jag har också en längre tid tänkt reflektera här i bloggen över en sak jag observerat mer än en gång på senare tid. Dessa så kallade värdetransportbilar, framförallt från i den här saken omtalade G4S, som kör runt med stålar och personal. Jag trodde i min enfald att man skulle använda nåt slags pansarbilar, eller i alla fall förstärkta skyddade fordon på något sätt. Kanske är de det men det ser för mig ut som vanliga transportbilar och dom är till och med rostiga!!!

Alltså, vilket företag som helst brukar undvika att köra runt i rostiga fordon för att det inte är bra för imagen. Vill man dessutom påskina att man kör pengar på ett säkert sätt för alla inblandade så... ja...

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0