Dubbelfel

Mitt telefonabonnemang flyttades så fint vid 08.30-tiden i morse och allt funkade bra, kopplade in massa telefoner och annat här och tänkte goda tankar om Telia. After all, vanliga abonnemangsflyttar brukar gå smärtfritt. Säg den glädje som varar, vid 10.30 så hör jag ett pipande i lägenheten och lokaliserar det till en telefon som ligger av. Lägger på den och sen är det stendött i alla lurar även om jag kopplar ur allt och sen bara testar i förstajacket.

Ringer till Telia felanmälan och när jag talat och knappat mig fram genom deras menyer efter alla konstens regler så hamnar jag hos kundtjänst, inte felanmälan. Kundtjänst kortsluter mig med felanmälans menysystem igen och jag knappar 1 för felanmälan, matar in numret som återläses korrekt och bekräftar med en etta, bara för att bli kopplad till... kundtjänst. Suck. Kvinnan i andra ändan vill koppla mig till felanmälan igen men då skriker jag högt och förklarar att jag redan gått igenom den processen två gånger och bara kommer tillbaka till dom. Hon lyssnar med när jag gör det en tredje gång och en kundtjänstkollega till henne svarar...

Då fattar hon läget och testar lite själv och återkommer sedan och bekräftar att hon får samma sak själv så deras talsvar är uppenbarligen bork :) Hon var väldigt trevlig och behjälplig hursomhelst även om hon nog var lite misstrogen i första läget, kunden är nog oftast det största problemet med deras talsvarssystem :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0