Movemania

En aning stiltje här på bloggen, mest beroende på att jag är på gång att flytta. Idag kommer jag att få nyckeln till min nya lägenhet som ligger lååååååångt i från min gamla. I alla fall om man får tro Skanova. En hel våning upp, alltså rakt ovanför den lägenhet jag bor i nu. Kostymen krymper från en 4:a på 96kvm till en 3:a på 74kvm och hyran går ner en tusenlapp eller så. Den nya lägenheten är byggd i etage vilket är lite coolt men också bjuder en del utmaningar som jag inte varit med om förut, som mörkläggning t ex.

Bloggar gör jag i och för sig så snart jag har nåt jag vill avhandla/berätta ändå men när man är upptagen med ett så stort projekt så blir det inte heller ork över till så mycket annat. Det stora flyttlasset går inte förrän på lördag nästa vecka, men jag kommer att kånka en hel del småprylar med början redan ikväll. Så ska jag förstås också fortsätta att städa här så mina vänner inte behöver vada genom eoner av damm som samlats ovan och under möbler.

Framåt nästa helg eller början på veckan efter blir det också ett kort avbrott för min mail och de webbar som ligger på min server (ratatosk.nu, psdekor.nu, bergholm.se, asadeval.nu) då jag måste flytta servern till ett temporärt ställe medan Skanova *gnisslar tänder* använder bättre hälften av en månad för att flytta mitt bredband. Toppbilden här kommer att vara broken också under några timmar eller så. Själv kommer jag sitta uppkopplad på mobilt bredband eller över den som ska flytta in efter migs uppkoppling som nog går snabbare att få inkopplad då han har Telia *gnisslar tänderna ner till stumpar*

Så nu vet ni läget :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: psdekor

Va... ska det bli avbrott!! Snackar vi så lång tid det tar att fysiskt åka med den till nästa ställe eller blir det flera dagar??

2008-01-25 @ 11:35:33
URL: http://pia.psdekor.nu
Postat av: Bengt

Ja, som det står... ett kort avbrott. Kånkande och omconfig. Några timmar till en dag max hoppas jag.

2008-01-25 @ 15:45:10
URL: http://sbb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0