Piiiinsamt...

Grannarna bredvid min nya lägenhet här ovanpå är rätt nyinflyttade, ett par i kanske max 25-årsåldern. Jag hade bytt några ord med honom innan och fått reda på att de bl a har två råttor som husdjur. Detta hade totalt halkat ur min teflonhjärna (hoppas jag inte blir stämd nu) när jag igår stötte på en kisse som jag inte sett förut i området som var väldigt intresserad av att komma in i trapphuset. Först sprang han in i min lägenhet men jag körde ut den och då sprang den upp för trappen varpå jag la ihop 1+1, ny katt, nya grannar... och ringer på.

Som väl är har jag tagit upp katten i famnen när dom öppnar om han nu inte skulle vara hemmahörande där. Grannen öppnar med sina två kelgrisar mellan fingrarna i ena handen... - Är det här er katt? Nääää.... det är det nog inte. *rodnar*. Visst fan... det visste jag ju egentligen att ni har råttor... Ursäkta mig!

Jag tror nog att katten bara var nyfiken och kelsjuk, den visste nog lika lite om råttorna där uppe som jag, eller snarare mindre. Möjligen fanns där doftspår av de tidigare två katterna som bodde i min nya lägenhet som skulle kunnat lockat den lille.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Torbjörn

Råttor är också människor! :o

2008-01-26 @ 11:37:14
URL: http://www.freekick.org
Postat av: Pia

hihi... du får skaffa lite kattgodis så kan du ha katt på halvtid. Bara att bjuda in kissen när du blir sugen.

2008-01-26 @ 16:36:20
URL: http://pia.psdekor.nu
Postat av: Bengt

Tja... kanske det :)

Torbjörn: NÄ, DET ÄR DOM INTE!

2008-01-29 @ 09:50:40
URL: http://sbb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0