Chefen & Jag

Hade utvecklingssamtal på jobbet idag. Chefen och jag har jobbat ihop sedan långt innan han blev chef och vi brukar ha rätt öppenhjärtiga utbyten på våra samtal och de brukar ta längre tid än avsett av just den anledningen. Två timmar ska det ta nominellt. Vi hade bokat 10.30-14.00 med avbrott för lunch c:a 45min. Det räckte inte :)

Vi kom väl igenom formuläret med punkter som ska avhandlas till 3/5 ungefär. Ska väl inte kalla det för gemyt för det är det inte men det blir väldigt mycket sagt om allt möjligt och det är en intressant position man har när man faktiskt kan säga i princip vad man vill till sin chef. Det blir nästan lika mycket utvecklingssamtal för honom som för mig :))

Skönt också att ha haft ett bättre utbyte om exakt hur vi står vad gäller min framtid och eventuella karriärbyte än vad vi hunnit med innan. Han förstår mig bättre och jag vet att han inte kommer att särbehandla mig negativt. Kul också att få stöd för att jag bitit en projektledare i röven ett par gånger, helt rätt tyckte han *LOL* :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: M

Projektledare i röven!



Det kan inte varit gott! :-)



/M

2008-06-24 @ 22:38:52
Postat av: Bengt

Nej, håren fastnar så mellan tänderna och det är inte speciellt mört.



;)

2008-06-25 @ 10:25:32
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Jonas

Låter bättre än våra "utvecklings samtal" där nästan alla vart totalsågade.... trots att vi är inkompetenta lyckas vi ändå på något sätt göra vårat jobb hmm..

håll dig borta från flyget en sån där bra chef hittar man inte överallt!

2008-06-25 @ 10:25:53
Postat av: Bengt

Kom förresten att tänka på aboriginen i Crocodile Dundee som käkade larver och nån sa "you can't really enjoy that?! Varpå aboriginen svarar "nah! needs garlic"! :)

2008-06-25 @ 10:28:21
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Bengt

Jonas: hehe, illa :( Fast jag tror jag håller mig borta från flyget om det nu skulle ligga något bakom sågningen ;))

2008-06-25 @ 10:31:54
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag fattar 0 som vanligt! ;)

2008-06-26 @ 05:48:36

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0