Dumheten Framhärdar

Hej, jag heter Jenny och jag är korkad och inte rädd för att visa det heller. Eller det ena är förstås villkoret för att det andra ska funka.

Alltså, reality check. 21-årig brud åker med sin raggarbil mitt i natten och skränar Eddie Meduza (bara det...) så högt att massa folk vaknar och ringer snuten. Vad gör bruden? Drar det hela till rättegång för att hävda att hon minsann har rätt att göra så! Dessutom går hon till tidningen med storyn och förväntar sig att få sympati?! Det kan inte bara vara ett av hennes får som är på rymmen. Ärligt. Jag står för det, människan kan inte vara klok på en fläck.

Lilla gumman, såhär funkar det i livet: man har massor med rättigheter att göra saker så länge det inte går ut över andra! Folkvett, om du hade haft något, hade åtminstone fått dig att skämmas när polisen påtalat för dig vad du i oförstånd gjort men inte då... Jag blir krontokig när folk tror att de kan göra precis vad f*n som helst för att de känner för det och jag tappar helt fattningen när de dessutom är så skriande korkade att de dessutom framhärdar trots att hela omgivningen skakar på huvudet åt dom.

Gå direkt till skamvrån utan att passera gå och utan att inkassera minsta medlidande och skäms lilla flicka!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Åsa

Jag tror att det var så att hon bedömde andra utifrån sig själv (vilket vi alla gör oss skyldig till) och tänkte att eftersom det inte skulle ha stört henne, skulle ingen annan heller känna sig störd.

2008-06-25 @ 10:16:49
Postat av: Bengt

Visst är det säkert så men det dumma ligger ju inte i handlingen utan i hennes osunda reaktion på det inträffade. Att i rätten hävda sin rätt att väsnas trots att man ju måste inse att man gjort såpass fel att ett antal människor ringt polisen. Alla kan vi göra bort oss men det normala är ju att backa, skämmas, be om ursäkt och inte göra om. Inte att i tingsrätten försöka hävda sin rätt att vara ett svin. Det är det jag har problem med, inte att hon i ungdomligt oförstånd eller brist på uppfostran begått handlingen som sådan.

2008-06-25 @ 10:24:04
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0