Hit-mornar

Idag är en såndär morgon som inträffar kanske en gång i kvartalet. När klockradion går igång så spelas det på radion en sång som jag inte hört förut och som blir en "instant hit" i min skalle. Det är jättetrevligt att vakna och känna en blandad känsla av att det spritter lite i benen och att jag absolut inte får missa vad den här låten heter och vem som gjort den.

Idag är jag nog rejält efter resten av världen, men vad gör det? Låten är "Idol-Amanda" Jenssens "Look What They've Done to my Song, Ma'". Nu är ju inte låten hennes från början, men vilken artists är det? :)

Har något vagt minne av när jag hörde henne första gången när jag råkat zappa förbi Idol att jag tyckte hon sjöng riktigt illa, något som jag kan känna fortfarande när man ser andra (tidigare?) insatser på youtube, men hon har vuxit eller kanske hittat rätt typ av låt.

I övrigt är det en sån lördag när det är driftstopp och jag ska iväg och jobba... maybe it'll be alright ma'...

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia informerar

När det spritter i SBB:ben så kan det hända att han dansar in i kökspallen. We love :D

http://www.youtube.com/watch?v=pHF-iApfWis

2008-03-15 @ 13:40:05
Postat av: Torbjörn

Det är Melaine Safkas låt. En kvinna som hunnit visa sin begåvning lite längre än Idol-Amanda ;)

2008-03-15 @ 17:24:48
URL: http://www.freekick.org
Postat av: Bengt

Jo, Pia länkade ju Melanies version på Youtube här ovan. Fast jag gillade Amandas tolkning bättre men så är det ju ofta att det man hört först och fastnat för upplevs bättre än ev. original. Rätt eller fel.

2008-03-16 @ 18:11:31
URL: http://sbb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0