Otroligt Stötande & Korkat

Kan inte någon besluta om tvångsförvaltning av Vetlanda kommun? Galopperande inkompetens p.ga. inavel?? Ja, vad ska man annars säga om beslutet att låta en psyksjuk far som sitter inne för rättspsykiatrisk vård dömd för upprepade incestbrott mot sin dotter få behålla vårdnaden om henne? Hoppas de får schavottera ordentligt denna gång, på dom bara "mediadrevet"! Folkstorm vettja! :)

Nåja, för att nyansera lite så tror jag att mycket handlar om regelverket som måste följas. Samma stelbenta regler som ibland slår t ex Migrationsverket i huvudet slår kanske till även i detta fall? Man har inte lyckats få tag i mamman som också är någon slags utslagen figur och kan därför inte enligt reglerna fatta något annat beslut? Sucks to be them, men vad ska de göra när reglerna inte ger utrymme för sunt förnuft och medmänsklighet? Tja, de kunde ju i.a.f vara lite mera mediasmarta och förekomma pressen genom att gå ut och förklara hur det kunde bli såhär...

Otroligt klantiga verkar de vara oavsett.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Åsa

Tjejen är ju 17 år och pappan i fängelse, så i praktiken antar jag att hon inte behöver träffa honom mer. Men det måste ändå kännas jobbigt för henne.

2008-03-28 @ 08:11:05
Postat av: Bengt

Ja förvisso är det antagligen så men det måste kännas frukansvärt att få sånna signaler från samhället ändå.

2008-03-28 @ 08:33:03
URL: http://sbb.blogg.se
Postat av: David

Hej Bengt! Kan inte du ta några flygfoton på Saabfältets nya mysiga grannar? Bandidos!! Man vet ju inte mycket om vad som finns innanför "plåtschabraket".... Mvh David

2008-03-28 @ 17:44:48
Postat av: Bengt

Tja, mysfaktorn vet jag inte om den har förändrats nämnvärt. Officiellt verkar de ju har lagt ner om jag förstod vad som stod i Corren rätt. Om du publicerar dom på nätet med DITT namn och inte mitt så kan jag väl ta dom ;)

2008-03-28 @ 17:55:18
URL: http://sbb.blogg.se
Postat av: Bengt

Fast å andra sidan finns det ju de som redan gjort jobbet :)) http://tinyurl.com/28my3r

2008-03-28 @ 17:59:06
URL: http://sbb.blogg.se
Postat av: David

Tack,men jag avstår helst! Mvh David

2008-03-28 @ 20:55:31

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0