Paul Hayward

Ibland får man spontana infall och även en härdad turist som jag kan inte hejda mig ibland. Jag stod och väntade på G i San Francisco och hamnade utanför en bar där en snubbe vid namn Paul Hayward lirade live mitt på dan.
image398
Han lirade covers och egna låtar i klassisk amerikansk folkmusikstil (nej, då menar jag inte country *spy*). Jag njöt i fulla drag av hans typiskt manliga amerikanska röst och finstämda gitarrspel så till den grad att jag inte kunde låta bli att köpa hans platta rakt av. $20 kunde det vara värt bara att få lyssnat den stund jag gjorde så istället för att ge dricks så köpte jag plattan helt enkelt.

Snubben verkar rätt välmeriterad om man får tro hans hemsida och han har gjort över 4,500 spelningar världen över i allt från barer till festivaler antingen solo eller med sitt band. Se även Myspace-sidan för samples av hans musik.

Jag har nu lyssnat på plattan, "Many Colors", och needless to say så var det inte riktigt samma sak som jag upplevde live och den kanske inte kommer att gå så många varv till i spelaren men...

...what the heck :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Bengt

Weee, 150:e posten i bloggen och en skara på 20 läsare... heh :) Vem sa att jag bloggar för att få en stor publik?

Anybody out there? :) *echo, echo, echo*

2008-03-14 @ 01:01:09
URL: http://sbb.blogg.se
Postat av: Pia

Nä alla kan ju inte ha så stor skara som jag har *NOT*

2008-03-14 @ 12:19:36
URL: http://pia.psdekor.nu

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0