Äventyrlig Hundrastning

Min dvärgpudel Cisco med matte är på besök över nyår. Matte hade lagt sig för att sova en stund när herrn krafsade på dörren. Själv hade jag ingen lust att gå ut och hade just satt mig för att föra in senaste halvårets rättningar i Jeppesen Scandinavia. Så, jag gick ut en nödpromenad med herrn iförd bara mysbyxor och jacka, minus 11 grader ute. Snabbt skulle det gå tänkte jag.

När jag kom ner mot vägen såg jag en massa rök som bolmade. Jag tänkte det var en lastbil som stod still nere på vägen skymd bakom huset men jag blev nyfiken, något stämde inte och jag ville se vad det var. När jag kom närmare visade det sig att det brann i en stängd container bredvid ett av företagen.


Efter att försäkrat mig om att det verkligen var en brand och i containern och ingen annanstans ringde jag 112 och larmade brandkåren. Skam går på torra land men jag kunde inte gatunamnet och jag blev faktiskt rätt förvånad att SOS Alarm-operatören inte kunde söka på företagets namn för att finna en adress. Riktigt konstigt får jag säga, varenda kotte kan ju det på eniro.se och jag har sett vid studiebesök vilka resurser de har för att hitta fram. Jag fick iaf masa mig bort till korsningen och titta på vägskylten.


Sen väntade jag iaf på att dom skulle komma fram och de kom med en bil, standard för små isolerade bränder utan människor i fara. Största hindret var hänglåset, sen tog det inte 30s att vattenfylla den såpass att elden var helt släckt. En frilansfotograf kom fram samtidigt med brandkåren och hans bilder finns såklart redan på Wighsnews :)


Räddningshunden Cisco fick lite kel av en av grabbarna i styrkan :)

Jag övervägde före jag gick ut om jag inte skulle klä mig bättre med baktanken "man vet aldrig vad som händer" men struntade i det. Så gick det som det gick jag är har istappar i skägget och sitter och tinar som bäst. Inte heller hade jag kameran eftersom den sitter i bältet på mina jeans så iPhone fick duga. Spännande värre :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: David

Gott nytt år Bengt! Spräng inte bort några fingrar nu.... Mvh David

2009-12-31 @ 18:26:04
Postat av: Bengt

:) Ingen fara, man spränger inte så mycket med hund i huset. Gott nytt på er också!

2010-01-01 @ 21:04:47
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0