Blandade Lust(gas)igheter

Lite blandad kompott av det jag skrattat hårt åt eller tyckt varit lite intressant på sistone. En del av er har förstås sett en del av det på min Facebook redan.


TV-reklamens sexism obarmhärtigt avslöjad :) Vem känner inte igen det här liksom...?


Adam Savage från Mythbusters bjuder på ett känt gammalt trick och sen på ett lite mer oväntat. Måste få tag på lite svavelhexafluorid till julfesten på jobbet...


Riktigt geekigt blir det här, hänger du med på alla? Verkligen? Gäller att ha koll på både sjukhusslag och Schrödingers berömda kisse. Och så ha lite kass humor förstås.


Kortis om vad de där gamla sura Big Mac:arna använder för make-up för att se bra ut i TV. Råa burgare, någon? :)


Den här blev en instant hit på jobbet. Ett av Berglins elektroniska julkort som man kan skicka via SvD.se och MrPostman.se. Underbar :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Ernest Laverdure

Ett klockrent inlägg !

Ett mycket bra sätt att få mig på gott humör denna gråa Luciamorgon :-) Tack !



Om du får tag i SF6 till julfesten så tappa inte balongen på tårna bara. Gasen är så tung att en hopknuten ballong ramlar platt till marken med en jädra fart, bara det är ett kul partytrick.

2009-12-13 @ 10:30:57
URL: http://laverdure.blogg.se/
Postat av: Bengt

:) Jag bor ju granne med AGA (känns ju halvbra när man tänker på det) så jag får väl hämta en panna SF6. Låter ju kul det där med ballonger också :) Den är ju "non-toxic" men frågan är hur bra det är att andas in ändå? Förvisso är ju helium inte heller något man ska andas för mycket av. Och man kan dö av för mycket vatten...

2009-12-13 @ 11:27:56
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Anonym

AGA, ett tyskt företag ! Vafalls ! Gas från Air Liquide är mycket bättre, det är ju ett franskt företag ;)

Jag tror inte det är någon fara att andas in SF6 vid något enstaka tilfälle, gasen börjar inte bli otrevlig förrän den upphettas. Hur lätt det är att köpa den nuförtiden vet jag inte, den är ju trots allt klassad som en växthusgas. Enda användningsområdet som jag vet är i transformatorer.



Helium kan ju ha sina risker på sikt, molekylerna är så små att det sprids snabbt i kroppen och det kan vara svårt att bli av med dem. Jag hörde något om att man kan få permanent nedsatt syreupptagningsförmåga om man leker för mycket men jag kommer inte ihåg detaljerna.

Drar man för djupa andetag av båda gaserna så kan man faktiskt kvävas så ta det litet försiktigt.

2009-12-13 @ 12:02:22
Postat av: David

Kom ihåg julgranen Bengt! Det är väl på håret att dom kan flyga i efm.... Mvh David

2009-12-16 @ 12:10:09
Postat av: Bengt

Tack för påminnelsen, jag såg det innan i Corren men missade ändå för jag tänkte inte på att de skulle passera Norrköping också. Hörde dom inte ens över där heller... :(

2009-12-16 @ 21:12:49
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: David

Gråt inte Bengt! Det finns en liten videosnutt med granen på Correns sida...... Mvh David

2009-12-17 @ 12:26:37

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0