Hänt i Veckan

Den här veckan har jag återigen bott hos min vän G i Lisjö utanför Surahammar. Jag insåg före jag åkte upp att det nog är kallare där uppe så jag tog lite extra kläder med mig men snö fanns inte riktigt med i prognosen. Men såhär fint var det på skogsvägarna mellan Sura och Lisjö i skymningen.



Från veckan kan också noteras att jag för andra gången drabbats av härdsmälta i bilens datorsystem. Mitt på vägen bestämde sig systemet bara för att starta om, allt flashade till och sen var alla nollbara räknare och klockan nollställda och den larmade om "tyre pressure too low". Väldigt intressant eftersom jag inte har tillvalet med tryckövervakning i däcken... Hög tid att försöka sälja den till våren. Den har gått 11 400 mil nu och blir 5 år till midsommar.

I för-förra inlägget glömde jag ju förstås att nämna att ATPL-kursen nu är formellt avslutad och jag kommer i huvudsak att jobba heltid igen från nästa vecka med undantag för de dagar jag skriver olika prov förstås. Av tre som började är vi två kvar men jag ser fortfarande ansikten från kursen innan vår som går och skriver prov emellanåt :) Även om jag har min beskärda del kvar så känns det bra att det inte är schemalagd press och stress längre. Jag behöver inte vara rädd för att falla efter schemat och få påtryckningar från lärare utan nu sköter jag mig helt själv och kan låta det ta 2v om det är 2v som går åt för att lära allt i ett ämne. Jag har fortfarande fullt stöd av skolan via distanssystemet och telefon om det skulle vara så.

Passade på att köpa en nyutkommen CBT i Performance som ska vara bra. Hoppas den kan få mig att tycka det är roligt :) Ett tag funderade jag på att köra Flight Planning & Monitoring-provet nu i nästa vecka men efter att ha sett grabbarna göra det provet idag så insåg jag att det nog skulle vara fel ämne att satsa på. De tokgarvade som rena psykfallen när de kom ut från de 3h som provet tar, ni vet den där sortens reaktion man får när man stresskoncentrerat sig så lång tid och sen får reda på att man klarat sig med exakt 75%... De hade båda fått lämna frågor som de inte hunnit med dessutom. *gah*!

Som ni kanske redan sett så kommer Madonna till .se i augusti i år och jag tänkte nog försöka komma över en biljett när de släpps nästa måndag. Men redan den 14/2 kommer jag och P att gå och se årets upplaga av Studentspexet, "Kungarna och axelmakten". Lär vara en lågoddsare att en av karaktärerna är Axel von Fersen. Spex rekommenderas alltid! :)

Now you know :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Torbjörn

"före jag åkte upp". Rätt svar är "innan". Ja, jag vet att jag är en Messerschmidt.



Grattis till att det gått så bra med dina prov! Bra jobbat! Snart är du klar och charmar kvinnor med pilotglasögonen! Hm... just det. Du har redan försökt det ju. Men har ni ingen liten lustig hatt med emblem då?



2009-02-01 @ 17:35:21
URL: http://www.freekick.org

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0