On a Personal Note

Jag är ju sällan väldigt privat här på bloggen men emellanåt så händer det :) Känner att det är dags att reflektera lite även mixa in lite blandade bilder och annat. Ett slaskinlägg med lite privata inslag.

Som ni vet, eller har insett, så har jag tagit ett studieuppehåll i ATPL-pluggandet sedan i februari när kursen formellt sett var slut. Efter att i 7 månader levt helt frånkopplad från normalt liv och bara pluggat, jobbat, sovit och ätit och allt annat varit satt på undantag så var jag rejält slutkörd. Jag är färdig med 9 av 12 prov och av de resterande 3 så har jag redan läst hela kursen. 2 av ämnena är dock sånna som det visat sig att jag har svårt för men det är samtidigt skönt att kunna ta tag i dom utan den stora tidspress som rådde under den schemastyrda tiden.

När det ska ske är däremot inte helt klart. Jag vill ju såklart avsluta det här och inte "tappa bollen", samtidigt så är jag fortfarande väldigt sliten och jag hänger lite på gärdsgården att åka ner i en utmattningsdepression. Jag är ofta väldigt trött och när jag är trött så tänker jag negativa tankar om min prestation i livet och utbildningen. Samtidigt så känner jag att jag inte längre är "allergisk" mot pluggandet utan att det skulle vara lite kul ändå att sätta igång det igen men jag vet inte om jag vågar eller bör göra så. När jag är pigg, som nu på en förmiddag, så tänker jag att "ikväll ska jag sätta mig, ska väl inte va så svårt, jag har ju gjort det förut" men när jag kommer hem så har jag flera dagar nu sovit 2-3h och sen varit vaken en stund för att sen sova igen, utan att få mer energi nästa dag.

Jag har under och efter utbildningen förbrukat det allra mesta av mina semesterdagar på jobbet och jag hade inte tänkt ta ut det jag har kvar i sommar men mot bakgrund av det jag just berättat så har jag bestämt mig för att "tömma kontot", vilket innebär att jag kommer ha ledigt 18-28/7. Om jag bara ska vila eller även börja plugga då, ja, det får jag känna efter då. Kanske en mix där slutet får bli språngbrädan in i ATPL:ens underbara värld igen *grymt*. Nåja, slutgnällt nu! :) Nu vet ni och jag har fått skriva av mig. Noterar också att jag redan nästa år går upp till full statlig semester, 35 dagar :D Börjar redan tänka "3v i Thailand i januari vore inte så dumt" :)

Jag har inte orkat att fixa med en massa saker, bl a flera av bilderna från för-förra helgens spotting på Arlanda och en del annat kul men det kommer så småningom. Och en del redan nu :) Sneak preview.

Piff eller Puff? Vem tror ni? En av Skansens jordekorrar är det i alla fall och den här bilden blev ju fantastisk :)

En och annan jordgubbe har slunkit ner senaste tiden och den här makro-bilden med Ixusen tyckte jag blev så yummy att jag att jag skickade in den till Correns sommarbildstävling 2009. Inte för jag tror den vinner något men man vet aldrig... alltid läskar den några läsare. Klicka för större men slicka inte på skärmen ;)

Ett lite småunikt Österrikiskt besök på LFK. Nej, det är inte en vanlig Katana utan en Diamond DV22 Speed Katana av vilken det bara tillverkats 2 exemplar. Den blev tydligen ingen framgång och den ser lite annorlunda ut, inte bara paintjobbet då. Saxat från Jane's Alll the World's Aircraft:

"Compared with DV 20 Katana, has turbocharged Rotax 914F engine; increased fuel capacity; new wheel fairings, new carbonfibre engine cowling with NACA inlets and redesigned baggage compartment with external door".

Det var två kärror i följe som besökte LFK för att tanka och, hade de hoppats, besöka Flygvapenmuseum som ju tyvärr är stängt i år. De hade följt östra Östersjökusten upp till mellersta Finland och sedan korsat över till Sverige och var nu på väg hemåt, gärna via Malmö där de ville flyga över Öresundsbron.


Och så en teaser från Arlandas bana 26 :) Några fler bilder kommer i eget inlägg senare. Jag upplevde också något som var helt nytt och väldigt annorlunda för mig trots alla besök på flygplatser, vad, ja, det berättar jag senare ;) Stay tuned!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Torbjörn

Bra beslut Bengt! Är man slutkörd så är man!



Själv är jag ju uppsagd och slutar jobbet formellt den 15 Juli. Det innebär att jag har min första sommarsemester (förutom mitt eget företag då) på flera år. Så jag är relativt utvilad.



Allt blir lättare när man får tillbaka orken. Go go go go Bengan! :D

2009-07-09 @ 12:09:32
Postat av: David

Kul att du bloggar igen Bengt! Är det en Excel som syns i bakgrunden? KLM hade "teknik" för några dagar sedan så Fokker 100 räddade dom. Den landade bara två timmar försenad!! Mvh David

2009-07-09 @ 20:25:43
Postat av: Bengt

Torbjörn: :)



David: Det är en XLS, från NetJets, faktiskt.

2009-07-09 @ 21:02:52
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: F

Man måste lyssna till sig själv, sin "kropp". Är krafterna på upphällning så måste man hitta ekonomiväxel alt ta in på ett motell ett slag. Är man trött så tryter motivationen - du har helt klart koll på ditt läge och detta kommer du fixa u/a när väl energin stämplat in igen :)



DV22 Speed Katana ja ... du berättade om den i lördags...men att den var så pass "pop-österrikiskt" målad fattade jag inte. Hu så den ser ut...och låter, med tanke på Rotax ;)



2009-07-09 @ 22:18:52
URL: http://lae.blogg.se/
Postat av: Johanna Bergman

Gör som mig! Direkt efter ATPL teorin drog jag och en polare till Thailand i 2 veckor och bara gled omkring. En välförtjänt semester med andra ord! Åk inte någonstans förän du är klar, då har du liksom något att jobba för ;)

2009-07-10 @ 13:11:24
URL: http://beeergman.blogg.se/
Postat av: Bengt

F: Tack :) Jag klarar bara inte att vila ordenligt för det dåliga samvetet förstör :( Mår aningen bättre nu ändå, pratat med lite vänner, bloggat, funderat och bara skitit i det mesta den här helgen. Legat i sängen och glott på TV istället för att data och fara runt som en tätting. Speed Katana... ja, vad ska man säga? :)



Johanna: too late, jag drog dit när kursen var slut för att försöka bli människa igen :) Funderar på att planera för 3v där efter nyår, fyller 35 semesterdagar nästa år :)

2009-07-12 @ 19:07:59
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0