Pet Shop Boys - Pandemonium Tour

Live@Cirkus på Djurgården, Stockholm. Jag hade kunnat missa den här konserten. Jag hade inte skrivit in den i almanackan av någon outgrundlig anledning och det vara bara tur att jag för 2v sen tänkte "borde de inte vara konsert snart igen" varpå jag kollade biljetten på kylskåpet. Jäkla tur det för det hade varit en stor förlust att missa detta!


Cirkus var fullsatt. PSB fattade piken när det såldes slut nästan direkt och la in en extra konsert i Göteborg idag.


19:30 skulle det börja men som alltid så dröjde det något och grabbarna gick på ganska precis 20:00. Innan de gjorde entré spelades bl a Lindstrom - I Feel Space som jag inte hört förut, underbar låt! Den övergick efter en stund i More Than a Dream/Heart :) Se videon ovan.


"Heart" följdes av nya singeln "Did You See Me Coming"?

Scenen var lite kul. Jag har bara sett PSB utomhus på festivaler och liknande så scenshowen har varit lite tunn. Här använde man väggen av kuber som transformerades under showen för att fylla olika funktioner. Mycket färg och video och en del showande, framförallt under Jealousy :)

Nyare låtar som Love etc., Pandemonium och Two Divided By Zero blandades med de flesta obligatoriska gamla rökarna Suburbia, Always On My Mind, Go West, Left to My Own Devices, Jealousy, Being Boring, West End Girls och It's a Sin. Spontant saknade jag personligen bara Rent och mer än de få toner av Can You Forgive Her som spelades i en mixning.

Försök till avslutning av konserten med konfettiregn :) Såklart blev det ju extranummer...!

Chris Lowe skändade en ormbunke i lobbyn och satte på skallen(?)  :) 1:40 blev det totalt med extranummer.

Sammantaget var det en mycket bra konsert. Helt fantastisk bitvis och jag gick därifrån med våt t-shirt efter allt klappande, dansande och värme och med ett vått ansikte av lyckotårar! :) Publiken var jättebra och folk stod upp och dansade långt upp på läktarna! Förutom att vi skrek oss hesa hade vi såklart röda ömmande händer resten av kvällen :) 

Ni missade något stort!
;)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0