Diverse "Självklarheter"?

Påven skiter upprepade gånger i det blå skåpet (det är snart fullt tror jag). Allt har inte ens nått mina öron verkar det som när jag läser Svenska Dagbladets artikel/analys som summerar klavertrampen som Bennedictus XVI gjort på sina knappa fyra år som påve. Egentligen förtjänar han inte uppmärksamheten och borde avfärdas som den fjant han är men tyvärr är han en fjant med stort och därmed farligt inflytande över många icke-tänkande människor. Sekulariserade tänkande människor i världen tar sig för pannan när han säger att kondomer inte är bra mot HIV eller stöttar exkommuniceringen ett mycket ungt våldtäktsoffer medan förövaren går fri från allt klander. Sålunda manifesterar den katolska kyrkans sin kärlek till människan.

Anna Odell den så kallade "konstfackseleven" som spelade akut psykiskt sjuk hotas av åtal på flera punkter. Många underliga saker kan vara konst men nån jävla måtta får det väl vara och när man med flit begår brott och tar upp redan skrala resurser som verkligt sjuka hade behövt bättre så får man nog räkna med ett straff. Hon kommer fällas, få villkorligt p.g.a. tidigare ostraffad och ett skadestånd i trakten av hundratusen är mitt tips. Hennes studiekamrat "Nug"... alltså, hade jag bevittnat det han gjorde så hade jag lånat hans färgburkar och så hade hans kropp fått tjäna som min duk på momangen... flata människor som såg men inget gjorde.

Lisa Magnusson ställer idag frågan som rasslat runt i mitt och säkert många andras huvuden sedan Fritzl-historien uppdagades utan att någon riktigt vågat tränga in i den. Vad i helvete höll frugan hans på med?? Hon är i.a.f. moraliskt lika skyldig hon. Vägrar vittna gör det fega kräket också.

Noteras kan också att pudelbranschen går bra. Åtskilliga är de bonusstinna VD:ar som stått i kö för att göra offentlig avbön i morgonsoffan i TV4 efter att ha blivit tagna med byxorna nere. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, det är ok med höga löner och bonusar när man har så stort ansvar men bara så länge det går bra för företaget och man fyller stipulerade mål. Det mest sorgliga i hela soppan här är väl hur verklighetsfrånvända de verkar ha varit när de så tjurskalligt vägrat att inse det grovt stötande i att smörja sig själva samtidigt som man offrar andra. Goda ledare föregår med gott exempel och några sådana har också skymtat i dagarna, bra! :)

Melodifestivalen har intresserat mig mer än måttligt i år och jag har ju också missat tre deltävlingar i och med att jag varit i Thailand. Men. Jag tyckte Luuk gjorde ett makalöst dåligt jobb som programledare och blev glad när jag hörde att han skulle bytas ut. Jag tänkte "det kan ju inte bli sämre". Det kunde det. Dags att bojkotta hela grejen permanent nu tror jag. Kass underhållning, konstiga regler och upplägg samt underliga vinnare... nä, dags att lägga ner hela klabbet om ni frågar mig.

Eller vad säger ni, vänner?

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Arne

Är väl inte din polare direkt, men läser din blogg

med förtjusning och kan inte annat än hålla med i stora drag. Det som du skrev om Astrid Lindgren för ett tag sen var väl inte PK direkt, men hade haft samma tankar själv utan att säga det högt.

Befriande ibland att någon skriver ord och inte visor.

2009-03-18 @ 01:41:14
Postat av: Bengt

PK och moralism får mig att se rött, men det har väl framgått vid det här laget :) Kul att du vinkade till Arne!



Inte för att den här bloggen här något direkt format men räkna med mer flyg, politik, kommentarer om aktualiteter, musik och bilder även framöver.

2009-03-18 @ 07:11:23
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Åsa

Förra året hade de Luuk som programledare, en kvinnlig sidekick och Björn Gustafsson som komiker. I år hade de tydligen en stram budget, för Petra Mede fick klara av alla tre jobben. Jag gillar inte människan sedan tidigare btw.

2009-03-18 @ 19:32:24
Postat av: Bengt

Det är ju ett sätt att tolka det på :D Jag hade inte sett Mede innan så jag hade ingen uppfattning men fick snart en. Gapig och inte speciellt rolig. Samma billiga manusförfattare som förra året?

2009-03-18 @ 21:45:34
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: F

För 200-150 år ca sedan var det saker som dessa bonusar utan någon som helst verklighetsförankring som fick igång folkliga missnöjesyttringar, s k "revolutioner".

2009-03-18 @ 22:36:07
URL: http://lae.blogg.se/
Postat av: Bengt

Mjo... det är ju sant! Men då var det väl mest den styrande aristokratin som fick spank iofs och inte företagarna men likheterna finns helt klart(?) :)

2009-03-18 @ 23:20:28
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: F

Denna klick av absurt högavlönade är dagens motsvarighet till dåtidens aristokrati. Likheten är utmärkande på det sätt man hanterar enmorma summor på ett flagrant sätt...samtidigt som deras företag ställer folk utan jobb.



Inte för jag häckar på vänstersidan....men etc :)

2009-03-19 @ 00:27:43
URL: http://lae.blogg.se/
Postat av: Torbjörn

Då är det dags för motströmspelle att ge sig in! :)



Jag plockar melodifestivalsspåret. Jag tycker att Mede var attans rolig, även om hennes timing i skämten inte alltid var korrekt. Pausunderhållning med Tingeling och de seriösare sånginslagen höll också hög kvalitet (imo).



Låtutbudet var nog bättre än förra säsongen tror jag. Minnet är kort där... jag håller med DN i att Sarah Dawn Finer sjöng bättre än de andra 31 deltagarna tillsammans. Jag hade röstat på henne (om jag röstat), men låten var lite tunn.



Går operapop hem i europa? Vet ej. Men med all säkerhet bättre än Molly Sandéns kissepaustråkiga ballad. Så glad att både jury och röstare fann för gott att placera henne lååååångt ner på skalan.



Totalt sett? Melodifestivalen var riktigt underhållande. Fram för fler kvinnor i TV med intelligent humor!

2009-03-19 @ 23:27:57
URL: http://www.freekick.org

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0