Kata Beach

Ön Phuket's västra sida är den som är mest exploaterad i dagsläget och det är här som de flesta därför hamnar. Från norr till söder finns ett antal stränder, Nai Yang, Patong, Karon, Kata och Kata Noi är de mer kända av dessa. Vilken av dom man åker till spelar inte så stor roll men Patong är avgjort störst, har flest affärer och mest nattliv. I Patong finns också den berömda Bangla Road med go-go barer, ölbarer, discon och, mest sevärt, Soi Crocodile med sina Kathoey, ladyboys (transsexuella killar) som showar.

Själv är jag inte så förtjust i det som är så supertillrättalagt för turister men jag valde ändå Kata några nätter dels för återhämtning efter resan och sen för att det finns saker här som jag vill göra innan jag drar vidare. Mer om det längre ner. Det kryllar av svenskar här och det är inte kul! Jag vill tycka det är kul att stöta på någon svensk för det var länge sen, inte trampa på dom överallt.

Här lite bilder från Kata Beach från i förrgår.




Den oansenliga infarten till hotellet jag bodde de två första nätterna på. När jag bestämt mig för att jag behövde mer tid här så försökte jag förlänga min bokning men se det gick inte, hotellet var fullbelagt. Jag stegade resolut ut, upp för infarten och gick till höger 1m och svängde ner till grannhotellet (den lilla gula skylten lite längre bort). Sumitra Thai House, ett lågprisställe med bungalows, ingen frukostservering men väl med airconditioning och Internet. 1200 baht/natt mot 2300 hos fina grannen :) 100 baht är 25:-. Frågade ett par gäster först vad de gillade stället och de gav tummen upp, det avgjorde saken så idag bytte jag över. Två nätter är bokade och det jag tänker fylla dagarna med framöver då.

Ikväll ska jag till Phuket FantaSea som är en show och middagsbuffet-crossover mellan disneyland och thai-kultur. Känns måttligt kul men så många har rekommenderat det så jag måste testa. Buffén lär vara något i hästväg också. Tur att jag svält mig under dagen :) Återkommer med rapport om det senare.

Imorgon bitti ska jag åka till Phi Phi-öarna med speedboat över dagen. Tisdag har jag bokat hotell i Nang Thong som är del av Khao Lak och med det som utgångspunkt ska jag bestämma vart jag vill ankra resten av vistelsen, antingen kvar där eller till Bang Niang där jag bott tidigare.

Nej, nu väntar transferen till FantaSea... later!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Åsa

Ja, det är hemskt med de där svenskarna! De åker till utlandet och kryllar. Inte kul!

2009-03-01 @ 19:52:36
Postat av: Bengt

Ja, eller hur?!

2009-03-04 @ 09:09:01
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0