Khao Lak

Andra dagen i Khao Lak nu och jag sitter på ett Internet-cafe då hotellet saknar Internet helt och hållet(!). (Därav bristen på svenska tecken men det får ni stå ut med... /PS Dekor slår till igen/) Om/när jag har tid och finner ett cafe med bra uppkoppling så ska jag posta lite bilder från de saker jag gjorde sista dagarna i Kata (Phi Phi & FantaSea) men ett par korta kommenterar i alla fall.

Phuket FantaSea var faktiskt sevärt. Ja, det är en gigantisk tourist trap, men det är så bra gjort att det inte gör något! "Världens största buffe", nja, inte riktigt och inte nån gourmandisk sensation heller men stor och helt ok! Jag gick inte hungrig därifran om man säger så. Showen var 1:05 lång och underhållande och bitvis överraskande, rolig och imponerande. I huvudsak teater möter Cirque Nouveau. Med en del inslag av djur men mest som funktion, inte som
attraktion i sig.

Utfärden till Phi Phi-öarna med speed boat över en dag var trevlig, välorganiserad (som vanligt) och snorklingen var fin med mycket fisk. Trots att jag använde sunblock faktor 50 på utsatta ställen och snorklade i t-shirt sa brände jag mig något makalöst på en del ställen. Så här 2 dagar efter börjar det ge med sig men det ar inte kul. Nykokta kräftor bankar på min dörr dygnet runt för att lära sig hur man gör för att bli så röd...

Vädret har börjat bli lite mer ostadigt och igår var det i huvudsak grått och på kvällen när jag skulle blogga så började det åska och Internet-kopplingen dog. Det var ena rejäla smällar som Tor delade ut, för det kändes som om jag råkat sätta mig en subba *punch in the stomach*. Men det gör ju inget då jag ändå inte kan vistas i solen så mycket. Har hyrt en moped (typ EU-moped men utan spärr, gör 90) och varit uppe på Bang Niang-stranden och kollat på hotellet jag bodde på förra gången. Jag visste att de byggt ut och så men det jag såg *blew me away*. Det var typ 3 ggr större och hade blivit ett riktigt lyxställe. Dessutom så är det tydligen ett av Fritidsresors hotell nu och därmed massor med skandinaver så det lutar åt att jag hoppar det. Har varit och kollat på en del andra hotell och kanske blir jag kvar har i Nang Thong men på ett hotell med bungalows på stranden.

Äntligen känns det som jag kommit fram till resans mål och kan kasta ankare. Åt prawns i Panang-curry igår och tog en annanas-shake till det och en banana split till efterrätt. En banana split med bananer som inte skördats omogna, transporterats runt halva jorden för att sedan gasas med etylen till mognad... :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Michis

Men åh, vad härligt du har det!

Förutom den där brinnande skyskrapan som lurar i framtiden då, du kanske ska undvika skyskrapor?

*kram*

2009-03-05 @ 12:36:59
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Bengt

Inte så många skyskrapor i Khao Lak (0) som tur är iaf :) Kanske överlever jag semestern iaf...

2009-03-07 @ 06:00:15
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0