En Händelserik Dag

Även om jag kan tyckas ha varit lite insnöad på en viss DC-3:a idag så har jag hunnit med en massa annat. Få av mina dagar är lika välfyllda som denna. Ett axplock bilder från längs vägen...

Smultronstället i Söderköping. Före det hade jag också varit en sväng på klubben och uppgraderat grafikkortet på den dator som var mest i behov av lite TLC där nere. "Lansen" är numera Lansen Sport med lite mer minne dessutom. Blev en helt annan maskin av den...

Efter att 792 slussat färdigt så svängde jag förbi Kungsägen/ESSP på vägen hemåt och lyckades fånga hederliga SE-EKW under en missed approach.

Sen åkte jag vidare mot Färgaregården bespetsad på en jordgubbsbakelse och kanske något mer. Där var det upplopp, visade sig vara vårmarknad med ett 50-tal utställare och 10^10 pensionärer där. Övervägde en "abort mission - unable to comply" men kön till fiket var inte lång så jag stannade ändå.

Räkmacka deluxe och så specialen :D

Famous Grouse gör kul reklam, gillat den länge men den här hade jag inte sett. Ripan ser ut ungefär som jag känt mig hela dan :)

När jag kom fram emot Saab hemma i Linköping igen så hade jag sån j*vla tur så jag fick syn på Fokkern på final till bana 11. Nu var det bråttom... en biltjuv hade inte haft en chans på mig och så blev det ett gäng riktigt bra bilder. Den ovan är ny skrivbordsbakgrund - megens nöjd :)

Dessvärre så var det bland de sista bilder som mitt Nikon 18-135mm skulle ta den här dagen...

...och kanske någonsin mer. Vi får se vad Östgöta Brandstodsbolags allrisk går för på måndag. Tur man har en backup...

Jag trodde jag såg fel. Haha... Det var flygtävlingar på fältet hela dagen och fullt med besökare.

Själv körde jag en svensexa vid 13-tiden och det blev en mycket trevlig vända. Killen kom med ögonbindel och hela kitet och fick känna sig fram till han insåg att det var ett flygplan han klämde på. Han var milt chockad men taggad och det blev 1.5h i luften fyllt av konstanta "fan vad häftigt" och "helt otroligt" och så kronan på verket "det här är lätt på topp-5 av allt jag varit med om" :)

Efter att ha varit igång sen 6 i morse så åkte jag hem och sov nån timme innan...

...polarn E från chatten ringde och var sugen på Vitlöksburgare[tm]. Han flög in med en vän och så skjutsade jag dom till grillen och vi käkade ute i kvällssolen. Müsigt.

Asgamarna väntade på sitt :)

En sista koll på 792 som nu ankrat upp vid Berg och såg vacker ut i kvällssolen.

Rapsen börjar slå ut nu. Läckert!

Sen bar det av hem till min vän T och hans fru M för att kolla melodifestival. Själv tyckte jag nog att Island skulle vunnit men då hade de väl gått i putten totalt...

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: David

Jäkligt läckra bilder Bengt! I fredags 07.05 dånade det plötsligt till över huset när man satt i godan ro och lyssnade på radio och åt frukost. Vräkte upp dörren och ser Baltics 737 på låg höjd in mot Saab.Skulle tro att höjden bara var 250 meter! Gissa om det svors i tysthet då... Alltså det var morgonplanet från Stavanger som gjorde en sväng ut över Björs. Visst,man har ju sett kvällsplanet från Riga rakt över huset flera gånger men aldrig så lågt som i fredags.Alltså dax att börja med morgonspotting oxå!! Men den brukar väl landa på bana 11 på morgonen? Mvh David

2009-05-17 @ 10:18:47
Postat av: Åsa

Så du har gjort allt och ätit på alla de bästa ställena... vad ska du göra resten av sommaren?

2009-05-17 @ 10:35:45
Postat av: Bengt





David: Jag hade tänkt plåta den KLM:en på morgonen iom att jag var uppe redan men den kom ju rätt långt före tidtabell så jag missade den. Den gjorde en visuell inflygning via vänster bas till bana 29. Verkar som om rätt många av flygningarna ankommer tidigt, inte bara KLM:s utan även AB:s. NextJet vet jag inte eftersom jag inte är ute efter att plåta 340 :) Du får skaffa en kamera, du kan få köpa min D80, jag är inne på att byta ;)

Vilken bana som används är ju främst styrt av vinden och i andra hand av noise abatement. Jag har inte kollat vad för noise abatement procedure som gäller på ESSL men jag skulle tro att man undviker 11 så långt det går oavsett iom att stan blir mer drabbad där.



Åsa: det finns inget som inte går att toppa är mitt motto! :)

2009-05-17 @ 11:23:49
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: David

Vänster bas... Är det Sturefors upp mot Bankekind? Jakten på Baltics perfekta låga inflygning över Björs går vidare!! Fredagens låga inflygning borde ju rimligvis upprepas någon gång i framtiden.... Synd att man inte har känningar i Saabtornet! Mvh David

2009-05-17 @ 13:04:06
Postat av: David

Alltså jag hatar att se bortflyende plan som jag gjorde i fredags! Det är väl kontrollfreaket inom mig. Mvh David

2009-05-17 @ 13:09:21
Postat av: Pia

Jag tycker du ska ta bort ett av korten. Du vet vilket!! Man ska inte säga ful saker i sin blogg ;)

2009-05-17 @ 20:52:48

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0