The Potatisgratäng Shootout

Eftersom alla läsare var så glada i mitt inlägg om "Mat för en Man" för en tid sedan så kommer det en uppföljare här. Jag tänkte att någon av de andra påsarna med färdig potatisgratäng kunde kanske lika bra eller, *gulp*,  bättre än min favorit. Man måste våga vidga sina vyer :)

Tre andra varianter fanns på ICA Maxi. Finns andra på de andra kedjorna har jag sett men *orka* :) Believe it or not, det kan bli för mycket även för en nerd och gratängälskare.


Först ut - Lohmanders Svensk Lyxpotatisgratäng 1000g. Jag borde förstått varningen som stod på paktet. "lyxpotatisgratäng". Något som måste kallas "lyx*"... det är oftast dekaltrimning. Den här fick mig nästan att sluta äta potatisgratäng forever. Vattnig, hård potatis och med en påträngande eftersmak av artificiellt vitlökspulver.  Jag kunde inte förmå mig att äta andra halvan dan efter utan kastade den...


Illa bränd av skitprodukten ovan så hade ICA:s egen vara (800g) ett lättare jobb än annars att passera som godkänd. Helt ok potatis men fortfarande rätt vattnig, ingen krämighet och på det hela rätt smaklös. Jag är per default skeptisk till "egna varor" men den här gången så får det passera som ätbart iaf men bara i nödfall. Rätt trist.


a la Carte Färdig Potatisgratäng 500g. Vinnaren i det här gänget. Bra vitlökssmak, bra potatis, krämigast men ändå en bit ifrån standarden satt av Peka. Lite liten påse kanske men funkar väl som en portion.

:)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Henrik

Bachelor chow - now with flavour!

2009-11-23 @ 08:33:55
Postat av: Bengt

Bättre än smaksatta nudlar :D

2009-11-23 @ 09:42:52
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0