Glufs-Glufs Kommer till Stan

Inte nog med att jag cyklade i hård motvind med regn och snöpellets piskande i ansiktet, när jag kom hem så var det nåt som lät ännu värre. Ungefär som om Saab flyttat sin motorkörningsplats till mitt kvarter och körde en 39:a på fullgas där samtidigt som ett batteri hemvärnsgubbar mercade allt de orkar med KSP58. Typ. Var ju tvungen att kolla vad sjutton de höll på med... The end of the world?


Svänger runt hörnet och får syn på det är monstret som håller på att tugga i sig några av grannskapets sjuka träd som man ägnat första delen av veckan åt att såga ner. En vedklyv på steroider. Eller nåt.

Hade ingen aning om att en sånhär maskin fanns men varför inte? Den tuggar i sig allt och då menar jag allt, även stammarna och skickar in fliset bak i släpet.





Kort videosnutt. Lilla Ixusen:s mikrofon blev fullständigt lamslagen av oljudet så den gör det inget rättvisa. Kolla stammen som försvinner in...

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Ernest Laverdure

Klart häftig maskin !

Undrar om den säljs under varumärket "Chewbacca" ?

2009-10-01 @ 21:12:14
URL: http://laverdure.blogg.se/
Postat av: Bengt

Du missade ju nästan bästa poängen där, Chewbarcka :D

2009-10-01 @ 21:16:00
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0