Roadkill

Hade bara kommit ner till första korsningen och svängde upp på cykelbanan när cykeln fortsatte i tangentens riktning och jag med den. Minusgrader=halka... Slog i tinningen så det blödde, skrapsår på vänster höft och höger handled (hur det gick till vettif..) men värst just nu 2 fingrar på vänster hand som smärtar när jag försöker röra dom från neutralläget. Sjukvårdsupplysningen tyckte jag skulle söka vårdcentralen så det gjorde jag och de borde ringt mig för 5 min sen nu.

Och nu har de ringt. Det känns bättre i fingrarna redan men så har jag tagit ett par Ipren så exakt vad som är vad vet jag inte. Ska inte dit nu utan "köra som vanligt" men inte tvinga fingrarna till det som gör ont. Ska ringa tillbaka till dom om det inte blir bättre eller på annat sätt inte känns rätt senare fram på dagen eller imorgon. Troligen inget brutet för då kan man ofta inte röra fingrarna som jag kan nu och dessutom brukar man ha mycket ondare.

Off to work, men inte på cykel...



Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Tröstar konsulten med en liten sång. pussa

"Stackars dirren, tulle lille, otur har han jämt vår kille, tulle lille, tulle lu, skrämmer vi det onda bu"

2009-10-28 @ 12:11:00
Postat av: David

Hoppas dina fingrar är i toppform igen! Mvh David

2009-10-29 @ 18:22:29
Postat av: Bengt

Tack. Vi får se hur det är imorrn. Mindre ont men stelare, mer svullet och mycket svag missfärgning. Är det inte bättre imorrn så ska jag nog ringa vården igen för säkerhets skull.

2009-10-29 @ 20:15:41
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0