En Studie i Dött

I tisdags var jag och kusin Å och tittade på senaste upplagan av det ordinarie studentspexet med titel som ovan. Jag var väl måttligt imponerad men varför egentligen? Orkestern var bättre än på länge, dekor och kostym var klanderfritt och lite lagom innovativt, sånginsatserna godkända, storyn var det inte mer fel än förväntat på... Men?


I första akten var skådespeleriet rent taffligt men när de väl värmt upp framåt andra akten så blev det mycket bättre men ändå inget att skriva hem om. Detta trots att de spelat föreställningen för publik flera gånger redan. Men det som jag tror brast mest var nog manus och regi. Det var helt enkelt inte speciellt roligt. Billiga ordvitsar som en medelintelligent ödla kunde se komma redan 15s innan och när det äntligen blev något som verkligen var bra, då hade man få eller inga omstarter inövade. Va, liksom?! Lite trist var det väl på sätt och vis också att det inte var i närheten av fullsatt, men ett gäng studenter som vet hur det går till höll ändå liv ifrån salongen.

Intressant nog så kom det en flicka framstudsande till oss i pausen med anteckningsblock och undrade vad vi tyckte om föreställningen så långt. De hade nog på känn att det inte var så där förbaskat lysande och försökte ta reda på varför. Vi fick prata av oss och hon var såååå tacksam :) Vi får hoppas feedbacken kommer till god nytta så att nästa spex kommer upp till, och över, nivån som de satte i höstas med jubelspexet.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Åsa de Val

Bra uttryckt! Särskilt det där om den medelintelligenta ödlan. Jag glädjer mig åt att tillhöra den högintelligenta reptilgruppn.

Kusin Å.

2010-02-26 @ 10:00:16
Postat av: Pia

Rätt glad att jag hoppade detta spex.



JA ÅSA <3 Du tillhör definitivt de högintelligenta reptilerna :)

2010-02-26 @ 19:27:47

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0