Snöig Nostalgi

Även om jag pluggar 8-10h om dagen och vissa dagar kommer jag öht inte utanför dörren så måste man ju ibland ut och göra något, typ handla. Eller skjutsa morsan som, klokt nog iofs, inte riktigt törs köra när det är så besvärligt väglag.


När jag ikväll satt och väntade på henne så tittade jag på de stora snövallarna som i princip gjort hela gatan där hon bor enkelfilig. Då slog det med mig full kraft - vallar av den här storleken har jag nästan bara minne av sedan jag var barn. Ni vet det där eviga tjafsande om att vintrarna var bättre förr. Det var de :) Minns bara en rejäl vinter i vuxna år och det måste varit runt -96/97 nånstans då det kom 40-50cm på ett dygn eller nåt. Minns att jag bokstavligen pulsade fram med snö nästan upp till midjan över fälten nedanför där jag bodde då och alla bussar stod stilla.

Men nu har Kung Bore kommit tillbaka, big time! Och han har inga planer på att abdikera än och det gör mig inget, jag trivs i hans storslagna sällskap. Han är en cool regent :)

Kanske hade jag varit mindre road om jag fortfarande varit i Östgötatragikens våld...

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Ernest Laverdure

Miljövännerna hävdar att det inte är riktig snö utan kolsyresnö som bildats av de förhöjda koldioxidhalterna i atmosfären :)



Tack för hälsningen om TV programmet häromkvällen. Tyvärr hade jag ingen möjlighet att avnjuta det:(

2010-02-03 @ 10:58:58
URL: http://laverdure.blogg.se/
Postat av: Tom

Ja jäklar vad fint väder det är, med så mycket snö. Jag gillar det skarpt.

2010-02-03 @ 21:21:22
Postat av: Bengt

Ernest: hehe :) Du får kolla på SVT Play om det finns där, rätt bra om man e frankofil flygfantast iaf ;)



Tom: \o/

2010-02-03 @ 22:43:24
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag skall undersöka SVT Play och se vad som bjuds. Frankofil eler inte men Frankrike var ju otroligt framgångsrik nation i flygets barndom. Visserligen kunde man bara flyga rakt fram men i alla fall )´

2010-02-04 @ 17:11:43

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0