Leget - Sommartid

Oj, nästan en månad sedan jag postade något här, så kan det gå såhär på sommaren när man inte sitter så mycket framför datorn. Eller, det brukar ju inte hindra mig iofs. Jag har spenderat en hel del tid både utomhus och på annan ort och det är kanske dags att presentera orsaken :) Hon heter M och är från Nyköping och är by order of magnitude mer skogsmulle än mig... ska vi umgås är det bara att anpassa sig :) Som det står på Facebook så är vi "It's complicated" och det är nog fortfarande en rätt bra beskrivning men vi trivs bra ihop. Tiden flyger fram... eller bort?

Vad har jag/vi haft för oss den senaste månaden eller så då?

Tja, förutom att lägga det komplicerade livspusslet så att vi öht har kunnat ses så har det blivit en del Geocachande, lite biobesök, ätande på fik och restauranger och så en helgsemester på Gotland, flygvägen såklart!


Visby hamn ser alltid lika lyxig ut med de rikastes små båtar på de bästa platserna... Tokfint väder och Almedalsveckan började precis. Massor med företag, föreningar, förbund, partier och lobbyister i största allmänhet på plats. Trevliga 24° och en lagom fläktande vind mot 33° på fastlandet!

Underbar medeltida stadsmiljö...

...och förstås cacher som bara väntade på att loggas :) Energiförrådet fylldes på på någon trevlig krog med uteservering i hamnen eller några kulor glass från Lejonet & Björnen. M:s vuxna barn var med och ingen av de 3 hade varit på Gotland förut och barnen hade inte flugit med mig innan, mycket nytt för dom men alla var supernöjda vid hemkomsten!

Själv så jobbar jag lite på lågfart såhär under värsta semesterperioden men för ett par veckor sedan var det fortfarande fullt ös och då var jag och kollegan G i Solna för att flytta ett av våra kontor, alltid kul att komma ut på jobb emellanåt. Gick förträffligt bra såklart, hehe! En av kvällarna åt vi på en uteservering på Medborgarplatsen (premiär för mig), det var trevligt men serveringen gick i total snigelfart :( Maten helt ok när den väl kom men ha inte bråttom... tog oss 1,5h att få dricka, huvudrätt, betala och gå... G hade dock inte mer än gått på semester och lämnat mig ensam ansvarig för nätet förrän en router började bråka, höll mig sysselsatt ett par dar innan vi fick den utbytt. Varför ska sånt bara hända när man är själv?

Min mor har hunnit fylla 74, M 46 och vännen Å 40... en siffra som inte är så många dar bort här heller, men nu pratar vi om något annat :) Äntligen har det också blivit en tur med brandflyget för mig, förenar nytta med nöje!
Blogginlägget om Kanevad fick en kommentar som gladde mig mycket!

Valet närmar sig om nu någon missat det. Nyhetstorkan är total och likaledes torrt verkar det vara i hjärnan på en del politiker, journalister och vikarierande chefredaktörer i kvällspressen. Hoppas att #ittorin-affären ger konsekvenser i journalistkårens framtida etikarbete. Som det verkar så har affären blivit ett rejält skott i foten inte bara för Aftonblodet utan även för den alltför långt och okritiskt anammade "statsfemismen". Undertecknad har läst mycket om mansfrågor, liberalism och integritet på senare tid och jag blir bara mer och mer uppretad på vart vi står i Sverige idag och det faktum att det finns 7 alternativ i valet men ändå inget val. Alla alternativen är nästan lika illa och lika som bär. Hursomhelst kommer jag som vanligt att jobba som valfunktionär när det är dags.

Åt flygkarriären har jag inte gjort så mycket, eller snarare ingenting. Har inte orkat efter MCC men nu börjar motivationen infinna sig lite igen även om det är lätt att tappa sugen redan innan man börjat när man lyssnar på vibbarna från branschen och arbetslösa mer välmeriterade kollegor just nu. Har börjat kolla på några ställen att skicka in mina uppgifter till men herregud vad saker de vill veta... Man blir trött av att bara se formulären där man ska fylla i passnummer och f*n vet allt :)

Det var väl det. I den närmsta framtiden står skrivet en räkkryssning med M och hennes vänner på torsdag, sedan Bonanza Fly-In på ESSL nästa helg och efter det ska jag nog gå på Forever Young-konserten vid Bergs Slussar i början av augusti. Bilskrället har rullat alldeles förskräckligt mycket längre än jag förutsett och ska in på 2000-milaservice 2/8.

Nu vet ni hur det ligger till - har intressehamstern fått mjölksyra ännu? :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: F

Hamstern här klarade sig rätt bra igen om detta trevliga inlägg :D

2010-07-20 @ 22:41:59
URL: http://lae.blogg.se/
Postat av: Bengt

Tack, jag vill den ju inget illa, djurvän ffs! :D

2010-07-21 @ 09:05:18
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Ernest Laverdure

Hamstern har inte fått överskott av mjölksyra, däremot verkar han ha fått för mycket av något annat:

http://www.youtube.com/watch?v=Ul6EDuA-GDE

2010-07-24 @ 17:39:38
Postat av: Bengt

Ernest: verkar snarare som han fått för lite av nåt ;) Eller kanske blivit inlåst i ett skåp med små blå piller som enda mat :D

2010-07-25 @ 20:05:27
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0