Kuliga Cacher

Nu när jag börjar bli lite varm i kläderna med geocaching så är det kul att upptäcka de annorlunda typer av cachegömmor som finns som gör det lite besvärligare att hitta den. Både i form av var/hur man gömmer den och vad det är för föremål som innehåller cachen...





Den här magnetiska bulten är bland de finurligare jag sett. Kunde inte motstå att köpa en och jag har en plan för vart jag ska gömma den... :)

En annan sort är den sk nano-cachen, självförklarande :) Lätt att gömma, svår att hitta och svår så in i bängen att få in/ut loggremsan ur :D Köpte ett par såna också när jag och M shoppade loss på geoshop.cc


I Nyköping gick M bet på att finna en cache men nybörjaren som hade sett den här sorten på nätet hittade den lätt till M:s stora förtret, hihi :)


I Norrköping hade en cachare haft riktigt skoj med det här hålet i väggen. En filmrulle, helt i plain view, ingen anar något. Älskade ledtråden till denna... "Pink Floyd" :D En virtuell brödrost till den läsare som förstår ledtråden.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Henrik

Jag vill ha brödrost. För we don't need no education!

2010-06-01 @ 07:04:39
Postat av: Niklas Larsson

Another brick in the wall, kanske?

2010-06-01 @ 10:52:03
Postat av: Bengt

Henrik: Yes! En hel pall med virtuella super-ultra-deluxe-turbo-brödrostar till dig, Niklas får ta de som trillar av pallen på väg hem till dig ;)

2010-06-01 @ 11:07:48
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0