Fallna Änglar & Båtar på Rymmen

Första morgonen på länge nu som jag kom iväg med tåget istället för att maska mig upp och ta bilen som enkel utväg istället. Rotade fram handskar, ryggsäck och cyklade iväg. Väl på stationen undrade jag om jag verkligen vaknat och gått hemifrån eller om jag fortfarande hallucinerade i något slags halvvaket-drömstadium.

Ett lussetåg på rymmen? Eller nån frikyrkomissionär som fått spatt? Gjorde mitt bästa för att inte beblanda mig med dom i tron att det var nån kyrkligt spektakel men det visade sig vara ett par reportrar och en fotograf från Corren som gjorde ett reportage. Tanken var att "bjuda östgötar på lite kaffe och macka för att värma upp i höstmörkret" eller nåt sånt mysreportage av nån sort. Jag som var rädd att mackorna symboliserade kristi lekamen där ett tag... så fel jag hade. Risk finns att ni får se min vackra nuna i bladet imorgon. Boka kristerapi redan idag ;)

Knallade hem från stationen igår efter att ha lämnat den hyrbil jag varit i Göteborg med under dagen. Lilla kameran, max zoom och kraftigt beskuren men den här fordonet kändes inte som den tillhörde det vanligare slaget på Tornbyvägen i rusningstrafik :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0