Life 1.0 - Diverse Saker

Som vanligt så går livet så fort att jag knappt hinner blogga trots att jag tar en massa bilder och gör saker jag skulle vilja berätta om/dokumentera här. Så, ibland får man köra ett sånt här litet "slask-heat" med bilder som inte är värda ett helt eget inlägg.


Första bilden är från midsommarfirandet vi hade hemma hos oss. Några av våra vänner kom över på lite grillning. Champinjoner med vitlöksost i, majs, tzatziki, potatissallad, fläskfilé och flintastek. Mmm... :)


Snubbe på Resecentrum, han kändes lite... fikus? :)

Lunchade med P häromdagen och Cisco & Pixie var med och avnjöt en buffé på Thaihouse.

Har du en solidröd bil med matt/oxiderad lack? Den här var ett praktexempel på hur fin det faktiskt går att få den om man lägger ner lite energi. Synd att han inte orkade klart på en gång bara :)

Ser du Kalle Kanin? Eller Harald Hare är det kanske men iaf :) Var ute och gick promenad på lunchen när något försvann in i ett buskage framför mig. Jag tänkte att det var en fågel först men den var nog lite för lurvig för att vara en stare...

Närmare kontroll uppdagade en liten harunge av 2011 års modell :) Söööt!

Hur tänkte han med MC:n här egentligen? "Min hoj är så orange och dyr att den inte är i vägen och ingen vill köra på den ändå"? :)

Och så en bild från balkongen hemma på vår petunia som vi köpte på en handelsträdgård någon gång i maj. Först så var den superfin, sen "dog" den innan vi lärt oss hur mycket vatten den dricker (kopiösa mängder) och nu börjar den arta sig igen. Den är sååå fin! :)

Och så en liten frestare... jag är äntligen i huvudsak klar med bearbetningen av mina bilder från Kenyaresan.
Kommer ett massivt inlägg om det lite senare. Tills vidare så får jag presentera en av resans absoluta höjdpunkter, något så maffigt att våra masai-guider aldrig sett något liknande. 4 lejoninnor med sina samlade kullar, totalt 17 ungar i ungefär samma ålder!

Vad händer annars då? Jobbet har fortfarande inte släppt ut mig på grönbete, jag får bita ihop ett par veckor till innan det är dags för min månad :( Z och jag håller som bäst på att flytta ihop och imorgon firar vi 10 månader tillsammans <3

Jag går också "i väntans tider" på att min ballongflygning som jag fick i 40-årspresent ska bli av. Det har varit några dagar bestämda nu men vädret har inte varit med oss. Jag kommer att avisera på Facebook och via SMS till alla som kan tänkas vara intresserade av att lyfta blicken mot skyn eller kanske komma dit.

På semestern är inga stora äventyr planerade men det finns en hel del idéer, vi får se vilka av dom som blir verklighet. Sannolikheten är nog ändå hög för en tur till Uppland med Gräsö- och Ålandsbesök. Gotland är ju förstås också givet. Vi är också sugna på en tur längs med västkusten ner till sydligaste skåneland... vi får se vad som blir. I övrigt ska det sökas en massa flygjobb är tanken och så fixa hemikring med sånt som tiden alltid känns för knapp till annars, som att bearbeta bilder och blogga! :)

Semestern - årets mest upptagna tid? :P

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0