På Pricken Lika

Var på "pricktest" igår för första gången på 30+ år. Dock var det inget som skiljde sig nämnvärt mot första gången.

Man testar för i princip samma saker nu som då. Gräs, björk, gråbo, häst, hund, katt, kvalster och ett par olika sorters mögel. Ett par av proven är kontroll, ett som inte ska bli något (vatten, typ) och ett som ska reagera (histamin). Efter 15min så ringas svullnaden in med en bläckpenna som inte torkar så bra och lyfts över mha tejp till ett formulär som sedan sparas. På så vis kan man jämföra hur kraftiga reaktioner jag haft om man skulle göra om det i framtiden. Summa kardemumma så får jag fortsätta att hålla mig undan i första hand gräs och kissemissar...  Sux to be me :(

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Var det bara gräs o katt?

Tur att du inte är allergisk mot udel iaf. :)

2011-03-09 @ 20:16:01
Postat av: Bengt

Nä, björk och hund också.

2011-03-09 @ 22:59:47
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0