Potpurri

Som vanligt nuförtiden så blir det inte så mycket bloggat som jag skulle önska. Livet går på högvarv och jag är iväg på en massa olika saker som skulle vara roligt att skriva om och visa bilder från såklart. Satt nu på kvällen och sorterade lite bilder och hittade en hög som jag inte visat alls eller kanske bara på Facebook tidigare. Det får helt enkelt bli en liten potpurri av en del av det som hänt de senaste månaderna :)

Sommaren var ju bitvis rätt fin och och jag har varit iväg på lite bad och lite fest vid vatten. Rackarns vackert vid Östersjökusten utanför Oxelösund denna kväll.

Z tog mig med på Visfestivalen i Västervik, ett evenemang som jag aldrig varit på tidigare men länge haft en tanke på att besöka. Det var trevligt och bra, Åsa Jinder, Lars Demian, Tommy Nilsson, CajsaStina, Lalla Hansson... mer eller mindre i min smak men alla bra och sammantaget en trevlig afton. Bilden ovan däremot är från Skänninge Marken i början av augusti, ett evenemang som Z aldrig hade besökt tidigare.

Sommaren är ju insekternas tid men glad är jag att vi knappt sett röken av mygg där jag bor. Desto fler var de små kräken i Z:s hemtrakter i Uppland *tvi*. En morgon när jag kom in i badrummet så tänkte jag "what's wrong with this picture"? Z hade skaffat en hårsnodd med en trevlig fjärilsdekoration på, eller? Trött som jag var tänkte jag inte mer på det förrän Z ropade och pekade... :) Nej, den fjärilen kom inte från Taiwan :) Visst smälte den in otroligt bra?!

Lilla Canon:en har varit bra att ha till hands ett antal gånger, som när man ser lustiga ekipage i trafiken. Google-bilen här har många sett men det var första gången för mig. Platsen är Gumsbacken i Nyköping, måste gå in och titta om vi fastnat. :) Fast nåt säger mig att de bara var inne och åt...

Kapitlet "man tager vad man haver", en sport-BH kan väl extraknäcka som varningsflagga för utskjutande last? :)

Väckte gamla minnen... min andra bil var LJU614, en vit Golf GTi från 1983.

Jorå såatte... :) Älskade Z bjöd på Spa-kväll på Huskvarna stadshotell med anledning av min födelsedag. Låter ju lagom sexigt men stället har uteslutande temainredda rum och med ett halvgenomskinligt upplyst badkar mitt i rummet. Spa-behandlingen stod Z för och med den äran samtidigt som jag sörplade Bailey's och bara njöt <3

Så över till Norrköping där jobbets reservkraftaggregat nu äntligen är på plats efter flera års stretande med projektet. Återkommer kanske med en liten rapport inifrån, vore spännande...

Efter bara några få år så byggde Norrköpings kommun om norra strandpromenaden vid Saltängen igen, vad som var fel på den förra är oklart men man hade väl några miljoner över. Konst skulle man ha också såklart och den här skapelsen som är både konst och sittplatser i ett uppfördes. Hångelbollen var ett av smeknamnen som folkmunnen gav skapelsen rätt snart. Undertecknad försökte sätta en Geocache vid den men se det gick inte p.g.a regler om avstånd till närmaste andra cache, sucks to be me :(

Var på en "spotter-kurs" på Arlanda arrangerad av Svensk Flyghistorisk Förening. Teoridelen avhölls inne på "Arlandasamlingarna" där jag fann denna tekniknostalgitripp - en LaserDisc™-spelare med skiva! Sweet!

Vi fick också besöka Le Caravelle Club's flygplan. Kanske kommer det ett inlägg om det vad det lider, var superkul! Nu har jag varit ombord på både "851" och "852". Synd bara att jag inte längre minns vilken av dom jag flög ESCF-ESUF (Fällfors)-ESPA-ESCF runt 1992... :(

Visst är det påfallande hur ofta de som har störst behov av att föra fram sitt budskap på offentlig plats är samma som missat all grundläggande rättstavningsträning i skolan? Våldsamma verkar de vara också, stackars Roul... varför vill de ha sönder honom?

Så sent som i onsdags så var jag på studiebesök på Nationellt SuperdatorCentrum på LIU. Kul att få höra det berättas om de superdatorkluster dom har där, det är faktiskt flera, något jag inte hade en susning om.

Now that's not something you see everyday! Två stycken KLM-kärror på ESSL, bilden tagen häromdagen från pendeltåget på max zoom med lilla Canonen genom en skitig ruta med ett fingeravtryck på linsen... :) Har inte kollat varför men sannolikt har den högra drabbats av något tekniskt problem så att de fick lämna den här i väntan på delar.

Det var allt för denna gången :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: David

Var det i fredags morse möjligen du plåtade Fokkrarna? F 70 flög rakt över huset i torsdags efm i ösregnet.Såg sedan att avgången till AMS var försenad..... Kärran tålde väl inte Björsluften antar jag??!!! Mvh David

2011-10-10 @ 17:34:27
Postat av: Pia

Tack gode Gud att vattnet är grumligt på bilden. Naken-Bengan :)))

2011-10-10 @ 19:51:51
Postat av: Bengt

David: 17:11 på fredag eftermiddag.



Pia: eller att det inte var du på bilden... ;)

2011-10-10 @ 20:19:30
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: David

Hej Bengt! Orkar du masa dig över till LPI med kamera i högsta beredskap idag efm?? Då anländer nämligen "the big lift" till stan för första gången! Alltså ERJ-190.Med KLM förstås. Av en händelse är det idag exakt ett år sedan jag o "grabbarna" flög ner till kusten i KIT!! Mvh David

2011-10-30 @ 10:05:02
Postat av: Bengt

Jag orkade... knappt... var på väg ut till 29 men den var tidig så jag missade. Åkte ner till klubben en sväng och kollade men inga bilder. Saab säk och jag är inte riktigt överens om det här med fotograferande just nu, vi får se hur det går.

2011-10-30 @ 21:48:55
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: David

Synd Bengt! Jo,den svängde in över syrrans hus som ligger ca 800 meter sydväst om vårat!!! Ylande motorljud på något sätt..... Såg mäktig ut jämfört med F 70.Mvh David

2011-10-31 @ 10:17:35

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0