Oplanerade Planer

Idag vaknade jag för omväxlings skull med känslan av att vara ganska ostressad och komfortabel med tillvaron och började med att ta det väääääldigt lugnt. Tog en timme att komma ur sängen, gjorde lite morgonsurfning och rockade lite Dire Straits för att se till att grannarna kom upp också :)

När jag satt där och latade mig som bäst så MSN:ade RvP "Fika Åbacka 10.30". Trevligt tänkte jag även om jag fick gasa lite vilket inte direkt varit planen för morgonen :)

Hösten fortsatte att imponera på väg till Åbacka Café

RvP och Stewa njuter av solen i väntan på att Caféet skulle öppna (11). Det var riktigt skönt ute, åtminstone så länge solen var framme. Med var också Magnus som jag känner sedan tidigare och en annan bekant till RvP.

Kanelbullens dag är det ju idag så en bulle var förstås obligatorisk vid sidan av äggmackor, våfflor och varm choklad/kaffe.

Smalmat :)

Under morgonen fick jag också reda på att Kapten Pommes skulle drälla förbi på en kort visit också. Förutom att träffa mig ville han också ha catering för sig och sin kompis från Stångebro Gatukök så jag passerade där och fiskade upp några Vitlöksburgare[TM].

Ibland kan man inte låta bli att plåta folk... den lodisliknade figuren stod inne på grillen :) Han har en alldeles egen... öh... stil? Tjocka bruna lederhosen, röda kängor och what not... :)

Kapten Pommes kom med legendariskt fula SE-FZY - kärran som flyger enbart p.g.a att jorden repellerar den. Notera regnbågen.

Sol och vatten i skönt skådespel på uppfarten hemma igen.

Jag gillar dagar som inte blir som man tänkt från början, åtminstone när de blir såhär angenäma! :) Tack grabbar!

Nu åter till studierna... POF-prov på måndag som inte bör säga poff.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: David

Jag och Patricia gick förbi precis när FZY släckte ner noslampan ca 14.30 . Men varför är Malmenhelikoptrarna parkerade vid Saab?? Mvh David

2008-10-05 @ 10:37:33
Postat av: Bengt

Då missade ni mig på minuten när då! Ingen aning...

2008-10-05 @ 21:42:37
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0